شناسهٔ خبر: 163651 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سعادتی: مشکلات خانواده‌های مدافعین سلامت حل نشده است

سعادتی نماینده بابل در مجلس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکل خانواده شهدای مدافعین سلامت، گفت: متأسفانه این دستور اجرایی نشده و این خانواده‌ها مشکلات اساسی دارند.

به گزارش«نماینده» مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در جلسه علنی مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: باید سریع‌تر به مشکلات مردم و معیشت آنان رسیدگی کنیم، اما من به مردم اعلام می‌کنم که با تغییر رویه در مجلس و اراده قوی و کار خالصانه نمایندگان، دغدغه‌های آنان را حل خواهیم کرد. فقط باید مردم صبر پیشه کنند چرا که ما دولت را پای کار خواهیم آورد.  

وی افزود: متأسفانه در خصوص مجوز کارگزاری‌ها ما شاهد انحصار در این بخش هستیم که تذکرات لازم به وزارت اقتصاد و سازمان بورس داده شده است، این درحالی است که ده‌ها میلیارد تومان خرید و فروش صورت می‌گیرد و ده‌ها سال است که فقط چند کارگزاری مجوز دارند.  

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: در زمینه مجوز داروخانه‌ها هم شاهد انحصار هستیم، اما نهادهای متولی و دیوان عدالت اداری حکم بر لغو انحصار اعطای مجوز داده‌اند، ولی این انحصار همچنان وجود دارد و باید وزارت بهداشت در این زمینه ورود کند.  

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اعطای مجوز تأسیس دفاتر اسناد رسمی و وکالت هم شاهد انحصار هستیم که بایستی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه در این زمینه ورود کنند.

سعادتی خاطرنشان کرد: مجوز واردات برنج خارجی به کشور در شرایط فصل برداشت معنا ندارد.  

وی با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور گفت: مازندران در موج اول دچار مشکل بود و در موج دوم هم این موضوع تکرار شده است، در حالی که رئیس‌جمهور باید مسئولیت ستاد کرونا در وزارت بهداشت داشته و به آن کمک کند.  

وی در پایان با اشاره به مشکلات خدمات‌دهی به خانواده شهدای مدافعین سلامت گفت: با آنکه مقام معظم رهبری در این زمینه دستورات لازم را داده‌اند اما متأسفانه این دستور اجرایی نشده و این خانواده‌ها مشکل دارند.

نظر شما