شناسهٔ خبر: 163638 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حل معضل گرانی نیازمند اقدام اساسی است نه گفتار درمانی

حسین زهی نماینده مردم میرجاوه در مجلس گفت: مردم حوزه انتخابیه من کمترین عدد را در برخورداری از شاخص‌های خدماتی، زیربنایی و توسعه‌ای در سطح کشور به خود اختصاص دادند و خدمات نظام در ۴ دهه گذشته نتوانسته غبار توسعه نیافتگی را از منطقه حوزه انتخابیه‌ام بزداید.

 به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین زهی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد  ۹۹) گفت: متأسفانه امروزه فقر به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی چنگال شوم خود را بر پهنه وسیعی از جامعه فرو برده و اکثریت آحاد جامعه و بالاخص ساکنین مناطق دورافتاده و غیربرخوردار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

نماینده مردم میرجاوه در مجلس اظهار داشت: پدیده بیکاری و نبود اشتغال برای جوانان جویای کار و در شرف ازدواج امروزه آرامش را از خانواده‌ها سلب کرده و خود ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.

وی افزود: ضروری است که با وحدت و همدلی و حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات و معضلات امروز کشور اسلامی‌مان در کاهش این غم و رنج سهیم باشیم و این دغدغه جانکاه را از خانواده‌ها دور کنیم.

حسین‌زهی خاطرنشان کرد: اشتغال و معیشت شاه کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به حساب می‌آید. امروزه تورم و گرانی امان مردم را بریده و برای حل این موضوع نیازمند پرهیز از گفتار درمانی و حل اساسی مشکلات بزرگ در جامعه هستیم.

نماینده مردم میرجاوه در مجلس اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه حمایت‌های مردم به ثمر رسید و جایگاه این سرمایه عظیم اجتماعی را نمی‌توان به سادگی کتمان کرد و یا نادیده گرفت، لذا ضروری است در جهت دفاع از خواست‌های منطقی و به حق این سرمایه عظیم و کم نظیر جامعه اقداماتی در خور شأن آنان انجام شود.

وی افزود: من نماینده مردمی هستم که در بسیاری از شاخص‌های آموزشی زیربنایی، خدماتی و رفاهی پایین‌ترین عدد در سطح کشور را به خود اختصاص داده‌ام و خدمات نظام در ۴ دهه گذشته با توجه به عمق و گستردگی محرومیت در این منطقه نتوانسته غبار توسعه نیافتگی و کمبودها را از این منطقه بزداید.

حسین‌زهی خاطرنشان کرد: مردم بیشتر مناطق حوزه انتخابیه من از ابتدایی‌ترین نیازها از قبیل آبا آشامیدنی سالم و بهداشتی بی بهره‌اند و برای تأمین این عنصر حیاتی و نیاز ضروری روزانه درگیر مکاتبات و چانه‌زنی‌های مکرر با مسؤولان امر هستم.

نماینده مردم میرجاوه در مجلس در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسؤولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما