شناسهٔ خبر: 163633 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخشان: مرگ هموطنان ما در اثر کرونا متاسفانه به امری عادی تبدیل شده است

مجلس نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی گویا جزء لاینفک مردم ما شده و انگار مسئولان به این موضوع عادت کرده‌اند و از سوی دیگر مرگ هموطنان ما به خاطر بیماری کرونا هم به یک موضوع عادی تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده» عبدالناصر درخشان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد  ۹۹) مجلس گفت: گرانی، تورم، مشکلات اقتصادی، انگار جزء لاینفک زندگی مردم عزیز ما شده است و انگار مسؤولان به این موضوع عادت کرده‌اند. از سوی دیگر این روزها می‌بینیم مرگ هموطنان عزیز ما به خاطر بیماری منحوس کرونا هم موضوعی عادی شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید! مردم به تدبیرهای شما امید بسته بودند، امیدهایی که به یأس و ناامیدی تبدیل شد.

وی افزود: آیا به این فکر کرده‌اید که با سقوط ارزش پول ملی کشورمان شأن و شکوه و اعتماد به نفس مردمان ما تنزل پیدا خواهد کرد؟ وقتی زندگی بر ملت ما سخت‌تر می‌شود و قدرت خریدشان پایین‌تر می‌آید، وقتی پدری شرمنده خانواده و فرزندانش می‌شود، این همان تنزل شأن و شکوه و منزلت و اعتماد به نفس مردم است.

درخشان خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد بدون نفت توصیه‌ جدی داشتند. کاش آن که آن تدبیرها برای استفاده از آنچه که خداوند متعال به ملت ارزانی کرده بود استفاده می‌شد. نمایندگان ملت! شما دیگر تدبیر نکنید، بلکه باید حرکتی سریع و جهادی برای حل این موضوع را شروع کنید.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور! در این فرصت باقیمانده خدمت اقدامی عاجل و سریع مبتنی بر خرد و برای خروج از معضلات را در دستور کار خود قرار دهید.

وی افزود: بزرگ‌ترین و چالش جدی کشور سوء مدیریت است و نه تحریم‌های ظالمانه و عدم استفاده از نیروهای متخصص و جوانان کاربلد در پست‌های مدیریتی، امیدوارم که نمایندگان ملت از جایگاه نظارتی خود برای رفع این معضل استفاده کنند.

درخشان خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد و سرانه فضای آموزشی در این استان فاصله نجومی با دیگر مناطق کشور دارد. در حوزه راه استان داشتن بزرگراه رویای مردمان استان شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اظهار داشت: مردم جنوب سیستان و بلوچستان با وجود این که در کنار اقیانوس هستند و با وجود داشتن منابع آبی فراوان برای جرعه آبی تشنه‌اند. آیا این تشنگی شایسته مردمان این سرزمین غنی است؟ موضوع دیگر افت ولتاژ برق این مناطق در دمای ۵۰ درجه است. واقعا در این شرایط سخت چگونه می‌تواند زندگی کرد و یا حتی زنده ماند؟

وی افزود: فقدان امکانات بهداشتی و درمانی سلامت مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان را با خطر جدی مواجه کرده به گونه‌ای که مردم این مناطق با کوچک‌ترین بیماری راهی استان‌های همجوار می‌شوند. اکثر درمانگاه‌های این منطقه فاقد پزشک است.

درخشان در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسؤولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما