شناسهٔ خبر: 163623 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اخذ مالیات باعث ورود خانه های خالی احتکار شده به بازار خواهد شد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اخذ مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بنای اجرای این قانون ایجاد مشکل برای مردم نیست بلکه این کار باعث ورود بخش عمده‌ای از ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون خانه خالی به بازار خواهد شد.

به گزارش«نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ایجاد مشکل برای بخش‌های دیگر جامعه نیست.

وی گفت: در این طرح، دانشجویانی که به هر دلیلی قصد دارند از یک خانه به غیر از شهر اصلی‌شان استفاده کنند و بتوانند از ظرفیت اسکان در خانه‌های خالی بهره بگیرد و دچار مشکل نشوند است.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ‌اجرای این قانون، بنای ایجاد مشکل برای مردم ندارد، بلکه هدف اصلی آن است که عرضه مسکن در حوزه احتکار را بتوانیم مدیریت کنیم.

پورابراهیمی گفت: بخش عمده‌ای از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه احتکار شده به بازار با اجرای این طرح به مسیر حرکت بازمی‌گردد.  

وی گفت: بنا نداریم با اجرای این طرح زندگی مردم را دچار مشکل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: قانونی به نام مشاغل خانگی در کشور وجود دارد که در همین راستا چند نفر در یک کارگاه تولیدی کار می‌کنند که اگر این افراد در یک خانه مسکونی مستقر شدند، به شرط تأئید سازمان امور مالیاتی مشمول بر مالیات خانه‌های خالی نخواهند شد.  

وی گفت: شرط بعدی در این قانون، عدم ایجاد مشکل برای کسب و کارها در کشور است و جرائمی را برای فردی که اطلاعات لازم را در سامانه مذکور وارد نکرد درنظر گرفته و مالیات بر آن خانه اعمال خواهد شد.  

نظر شما