شناسهٔ خبر: 163619 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید

الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با کشورهای مختلف سطح روابط متفاوت دارد، در این روابط نه سلطه‌پذیر هستیم و نه سلطه‌گر و تنها بر اساس منافع ملی خود سطح روابط را تعریف می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: درباره مفاد این قرارداد برخی موضوعاتی را اعلام می‌کنند که نادرست است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز همکاری ۲۵ ساله ایران و چین از سالها قبل کلید خورده است، افزود: ایران با کشورهای مختلف سطح روابط متفاوت دارد، در این روابط نه سلطه‌پذیر هستیم و نه سلطه‌گر و تنها بر اساس منافع ملی خود سطح روابط را تعریف می‌کنیم.

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه روابط بلندمدت با چین بر اساس سیاست نگاه به شرق است ادامه داد: این‌که برخی در رسانه‌ها اعلام کردند که نظامیان چینی وارد خاک ایران خواهند شد و یا اینکه جزیره کیش به چین واگذار می‌شود از اساس نادرست است حتی وزیر امور خارجه که به جلسه کمیسیون برای توضیح این قرارداد آمده بود این موضوعات را بیان نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورت نهایی شدن قرارداد بین تهران و پکن این قرارداد برای تصویب به مجلس می‌آید و نمایندگان نیز نظرات کارشناسی خود را اعلام خواهند کرد و قطعاً اگر در این قرارداد چیزی جز منافع ملی در نظر گرفته شده باشد وکلای ملت جلوی آن را خواهند گرفت.

نظر شما