شناسهٔ خبر: 163595 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز جزئیات طرح تامین کالای اساسی را بررسی می‌کند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس از بررسی جزئیات طرح دو فوریتی تامین کالای اساسی در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد ، گفت: جزئیات طرح دوفوریتی تأمین کالاهای اساسی امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: در این جلسه تلاش می‌کنیم تا از نقطه نظرات و پیشنهادات سایر نمایندگان برای عملیاتی‌تر کردن این طرح بهره ببریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: پس از بررسی جزئیات، این طرح به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس تصریح کرد: می‌کوشیم در قالب این طرح کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را به قیمت مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

جبار کوچکی‌نژاد در تاریخ - ۴ مرداد با اشاره به مواد طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی مردم در مجلس به خبرنگار میزان گفت: تدوین و تصویب این طرح به دلیل عدم تمکین دولت به تبصره ۷ قانون بودجه سالیانه مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ماده واحده فوق اجازه واردات کالای اساسی به میزان ۱۴ میلیارد دلار به دولت داده شد، اظهارداشت: پیرو این طرح دولت باید کالای اساسی مردم را با نرخ و قیمت پایین تامین می‌کرد، اما این موضوع رخ نداد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طرح تامین کالاهای اساسی دولت را مکلف می‌کند تا کالاهای اساسی همچون گوشت و برنج و روغن را با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار دهد. لازمه اجرای این طرح بهرمندی از کارت هوشمند در زمینه توزیع کالای اساسی است.

وی تاکید کرد: پس از تصویب این طرح دولت یک ماه فرصت دارد تا مقدمات اجرای طرح تامین کالای اساسی را فراهم سازد.

نظر شما