شناسهٔ خبر: 163594 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

دولت هرچه سریع‌تر به وظیفه قانونیش عمل کند / کشور نمی‌تواند معطل بماند

متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بهتر است دولت هرچه سریع‌تر به وظیفه قانونیش عمل کند. این گلایه از رئیس جمهور است و منتظریم هر چه زودتر وزیر به مجلس معرفی شود.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره عدم معرفی وزیر صمت، اظهار داشت: قانون کاملا روشن و واضح است و طبق آئین نامه داخلی دولت موظف است ظرف سه ماه وزیر مربوطه را به مجلس معرفی کند.


وی ادامه داد: اگر دولت در زمان مقرر وزیر پیشنهادی را معرفی نکند سرپرست مربوطه از لحاظ قانونی دیگر نمی‌تواند اعمال دستور کند و هر امضای ایشان بعد از اتمام مهلت تخلف به حساب می‌آید.


عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ۲۱ مرداد ماه زمان قانونی دولت به اتمام خواهد رسید و این گلایه از دولت وجود دارد که چرا وزارت خانه‌ای به مهمی صنعت، معدن و تجارت باید بدون وزیر و متصدی اداره شود.


متفکر آزاد تصریح کرد: بعد از برکناری وزیر سابق این وزارتخانه نمی‌بایست حتی یک روز هم خالی از وزیر می‌ماند ولی دولت تا لحظه آخر وزیر پیشنهادی را معرفی نکرده که این مورد گلایه مجلس است.


وی با اشاره به وزارت بازرگانی، بیان داشت: سه بار این لایحه در مجلس گذشته آمد و رد شد. کشور نمی‌تواند منتظر شود تا این طرح دوباره مطرح و تصویب شود. پس باید گفت آن موضوع با این موضوع کاملا متفاوت است.


عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بهتر است دولت هرچه سریع‌تر به وظیفه قانونیش عمل کند. این گلایه مجلس از رئیس جمهور است و منتظر هستیم هر چه زودتر وزیر به مجلس معرفی شود.

نظر شما