شناسهٔ خبر: 163593 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عدم نظارت و رهاشدگی، بازار مسکن را متلاطم کرده است

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز شاهد عدم نظارت و رهاشدگی در بازار مسکن هستیم که باعث ایجاد تلاطم در این بازار شده است،

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی رئیس  کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند وقت اخیر، گفت: در چند وقت اخیر نوسانات قیمت دلار بر قیمت مسکن تاثیر مستقیم داشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد عدم نظارت و رهاشدگی در بازار مسکن هستیم که باعث ایجاد تلاطم در این بازار شده است، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت  مسکن در چند وقت اخیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است اگرچه شرکت های تولید کننده مصالح از یارانه‌های پنهان استفاده می کنند اما با نوسانات قیمت دلار آنها نیز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه مصالح ساختمانی در  بورس ارائه می شوند که در آنجا قیمت‌ها واقعی نیستند، اضافه کرد: در برخی مواقع مصالح در بورس با دلالی و سوداگری به چند برابر قیمت فروخته می‌شوند که این قیمت ها تاثیر مستقیم بر قیمت مسکن دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخیراً نیز نمایندگان طرح ساماندهی مسکن را در کمیسیون تدوین کردند و به هیئت رئیسه پارلمان ارائه کرده اند، اظهار داشت: یکی از محورهای این طرح بحث مصالح ساختمانی و قیمت آن است که قرار شده است در وزارت صمت قیمت گذاری ها انجام شود و این قیمت گذاری ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا در اختیار انبوه‌سازان قرار گیرد.

رضایی کوچی با بیان اینکه هر سال شاهد افزایش نرخ مصالح ساختمانی هستیم، گفت: باید برای این موضوع و عدم تاثیر گذاری آن بر رشد نرخ مسکن چاره ای اندیشیده شود.

نظر شما