شناسهٔ خبر: 163588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شروط ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور به روایت یک نماینده مجلس

کنکور سراسری ۹۴ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جزئیاتی از شروط ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف برگزاری کنکور خبر داد و گفت: در این جلسه که امروز در محل وزارت بهداشت برگزار می‌شود، تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز حضور خواهند داشت.

وی افزود: موضوع جابه‌جایی زمان برگزاری کنکور مطرح نیست، بحث این است که سازمان سنجش پروتکل‌هایی که مورد نظر وزارت بهداشت است را می‌بایست در چارچوب برگزاری کنکور سراسری بپذیرد، رویکرد براساس این است که طبق پروتکل‌ها، وضعیت برگزاری کنکور سراسری تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ستاد ملی کرونا اعلام کرده سه مصوبه دارد که اولا باید کنکور سراسری باید 4 روزه برگزار شود، دوما تعداد حوزه‌های آزمون افزایش یابد و در نهایت اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی به صورت گسترده و در سطح مطلوب رعایت شود.

وحیدی ادامه داد: وزیر بهداشت گفته است که تعهد اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید توسط سازمان سنجش مورد تأیید قرار گیرد، ضمن اینکه ستاد کرونای استان‌ها هم در اجرا و نظارت بر برگزاری کنکور سراسری سهیم باشند، این موضوعات در جلسه امروز تصمیم‌گیری و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تقریباً اینها پیش‌مقدمه‌ای است که اطمینان‌بخشی برای فرآیند اجرای برگزاری کنکور سراسری باشد.

نظر شما