شناسهٔ خبر: 163583 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان مختص تهرانی‌ها نباشد

مجتبی رضاخواه نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ۹۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در تهران مستقر هستند که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری باید این ظرفیت را به شهرستان‌ها برده و در اعطای منابع مالی عدالت را رعایت کند.

مجتبی رضاخواه نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه ۱۳ مرداد) ‌ اظهار داشت: در این نشست علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری میهمان این فراکسیون بوده و گزارشی از اقدامات این صندوق را به اعضای این فراکسیون اعلام کرد.

وی افزود: ما در استان‌های مختلف ظرفیت بسیار خوبی از اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان را داریم که جوانان نخبه و فارغ‌التحصیلان متخصص دانشگاه حضور دارند که نیاز به حمایت بیشتری هستند.

نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: اغلب این شرکت‌ها در تهران مستقر هستند که بر اساس آمارها حدود ۹۰ درصد این شرکت‌ها در پایتخت هستند، در حالی که ما به دنبال آن هستیم که اقتصاد دانش بنیان و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان به دیگر استان ها هم تسری پیدا کند و عملا همه این شرکت‌ها در سراسر کشور رشد پیدا کنند.

رضاخواه گفت: رشد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در همه استان‌های ایران نیازمند حمایت همه جانبه بخش‌های مختلف کشور است که بخشی از این حمایت در راستای وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که در نشست صبح امروز چگونگی این حمایت‌ها و سازوکار پشتیبانی از این شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مختلف مجلس هم به دنبال آن هستند از ظرفیت بسیار بالای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های انتخابیه خود استفاده کنند و به همین دلیل فراکسیون اقتصاد دانش بنیان به دنبال تسهیل این موضوع است و بنا داریم تا فرمولی را برای این موضوع تعریف کنیم و بنا داریم حتی اگر شرکت‌های دانش بنیان با کیفیت کمتری در شهرستان‌ها و دیگر استان‌ها حضور پیدا کنند، اما برای این که از تمامی ابزارها و ظرفیت‌های قانونی در این راستا استفاده کنیم، می‌کوشیم آیین نامه مشخصی برای استفاده از پتانسیل‌های اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان نهایت استفاده را ببریم.

رضاخواه در باره حمایت منابع شبکه بانکی کشور از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت:  صندوق نوآوری و شکوفایی منابع مشخصی دارد که فعلا از اعتبارات این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور شکوفایی اقتصاد آنها استفاده می‌شود.

وی گفت: فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا رویکرد عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبانه در تخصیص اعتبارات و منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نسبیت به شرکت‌های دانش بنیان رخ دهد و نباید همه منابع به سمت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در تهران سوق پیدا کند، بلکه باید پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در خارج از استان تهران نیز صورت گیرد، لذا می‌کوشیم این رویکرد را اصلاح کرده و از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده در شهرستان‌ها هم حمایت کنیم.

نظر شما