شناسهٔ خبر: 163572 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صندوق تامین مسکن ارزان راه‌اندازی می‌شود/ ضرورت تولید ماهیانه ۴ میلیون واحد مسکونی

مسکن رئیس کمیسیون عمران مجلس از راه‌اندازی صندوق مسکن برای مرتفع کردن نیازهای خرید، رهن و اجاره مسکن دهک‌های پائین و اقشار ضعیف و مستضعف جامعه در طرح تامین مسکن که در این کمیسیون نهایی شده خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد محمدرضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از راه‌اندازی صندوق مسکن برای مرتفع کردن نیازهای خرید، رهن و اجاره مسکن دهک‌های پائین و اقشار ضعیف و مستضعف جامعه در طرح تامین مسکن که در این کمیسیون نهایی شده خبر داد و اظهار داشت: عمده عامل مؤثر در کنترل نرخ مسکن، تولید مسکن و تعادل‌سازی مناسب بین عرضه و تقاضا است.  

وی گفت: متأسفانه در چند سال گذشته با رویکردی که دولت در پیش گرفته بود سبب شد که نیاز کشور به تولید مسکن افزایش یابد بنابراین تلاطم در بازار مسکن به دلیل عدم پاسخگویی به نیازی است که چند سال انباشته شده و امروز به عدد قابل‌توجهی رسیده است.  

رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید که هم‌اکنون نیازمند تولید ماهیانه ۴ میلیون واحد مسکن در کشور هستیم تا بتوانیم بازار را به تعادل برسانیم.  

وی در همین خصوص به طرح مالیات بر خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: یکی از محل‌هایی که باید به تسهیلات ارزان قیمت برای تولید مسکن کمک کند مالیات از خانه‌های خالی است و اکثریت  خانه‌های خالی نیز مربوط به منازل لوکس هستند.  

محمدرضایی همچنین گفت: ما در این طرح صندوقی در نظر گرفته‌ایم که قرار است این صندوق را برای تأمین مسکن اقشار ضعیف و دهک‌های پایین راه‌اندازی کنیم و به عبارتی، درآمد بر مالیات خانه‌های خالی به سمت مسکن برای مستضعفان و فقرا برود.

وی در پایان اظهار داشت: ما می‌خواهیم قشر ضعیف جامعه را صاحب خانه کنیم و یکی از محل‌های تأمین منابع نیز خانه لوکس افرادی است که بی‌استفاده در بالای شهر تهران و یا اقصی‌نقاط تفرجی و تفریحی ایران بی‌استفاده رها شده است.

نظر شما