شناسهٔ خبر: 163560 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دریادار سیاری: وحدت و مودت میان ارتش و سپاه ناگسستنی است

سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه وحدت و مودّت بین برادران ارتش و سپاه یک مسیر دو طرفه ناگسستنی است، گفت: دشمن هوشمندانه به دنبال مخدوش کردن اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح به ویژه ارتش مقتدر و سپاه سرافراز انقلاب اسلامی ایران است و تلاش می‌کند به این وحدت آسیب برساند.

به گزارش«نماینده» امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور برپایی نشست هماهنگی فرماندهان ارتش و سپاه برای برگزاری شایسته چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور یافت.

وی در این نشست ضمن تبریک دهه ولایت با تأکید بر ضرورت پیروی از خط ولایت، گفت: حرکت در خط ولایت موجب پیروزی در سنگرهای مختلف انقلاب اسلامی شده است و امیدواریم همه ما بتوانیم در خط ولایت باقی بمانیم و در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه وحدت و مودّت بین برادران ارتش و سپاه یک مسیر دو طرفه ناگسستنی است خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم هر جایی که در کشور وحدت وجود داشته است موفق بوده‌ایم، چه در عرصه دفاع مقدس و عملیات‌های گوناگون، چه در زمینه مقابله و مقاومت در برابر استکبار جهانی و چه در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، با اتحاد و انسجام توفیقات لازم حاصل شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: دشمن هوشمندانه به دنبال مخدوش کردن اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح به ویژه ارتش مقتدر و سپاه سرافراز انقلاب اسلامی ایران است و تلاش می‌کند به این وحدت آسیب برساند اما ارتش و سپاه مشت گره‌ کرده‌ای علیه دشمنان از دفاع مقدس تا حال بوده و در شکل مقدس نیروهای مسلح، مقتدر و یک دست و یک صدا ایستاده‌اند.

وی افزود: ارتشی و سپاهی نه فقط در شعار بلکه در عمل نشان داده‌اند، «یک لشکر الهی هستند» و اعتقاد ما این است که دشمن با بکارگیری انواع ابزار و تجهیزات اعم از، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و گروهک‌ها در صدد وارد ساختن ضربه و آسیب به این مشت گره کرده است، بنابراین ما نباید اجازه کوچکترین نفوذ و جسارتی را به دشمن بدهیم و در مسیر خنثی کردن این دسیسه‌ها گام برداریم.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات مشترک بین ارتش و سپاه برای نحوه برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، آمادگی دارد تا در یک اقدام مشترک و هم‌افزا برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس را انجام دهد و لازم است یکی از هدفگذاری‌ها در اجرای برنامه‌ها، تبیین مقدس بودن دفاع ما در جنگ تحمیلی و برکات اتحاد، انسجام و همدلی برای نسل جوان باشد.

سردار سرتیپ علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ابتدای این نشست که تعدادی از مسئولان و معاونان ستاد سپاه، نیروهای زمینی، هوافضا، دریایی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند با تبریک دهه ولایت گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرسند است که میزبان جمعی از یاران صدیق امامین انقلاب اسلامی در دفاع مقدس به ویژه امیر سرافراز ارتش اسلام برادر ارجمند امیر دریادار سیاری معاون محترم هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران است که همواره در پیشتازی و در گام‌های بلند دفاع از انقلاب اسلامی چه در مقطعی که در نیروی دریایی راهبردی ارتش توفیق خدمت داشتند و چه امروز که در هیئت رئیسه ارتش تشریف دارند نقش بسزایی داشته‌اند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی اجرای برنامه‌های مشترک با ارتش جمهوری اسلامی ایران بصورت ترکیبی و تلفیقی در خصوص چهلمین سالگرد دفاع مقدس را دارد.

همچنین در این دیدار، سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور جانشین قرارگاه امام علی(ع)  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یقیناً ارتش قدرتمند و غیرتمند ما، امروز یکی از ارکان رکین انقلاب اسلامی ایران است و حفظ اقتدار ارتش برای ما یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود، چرا که ارتش از آنِ حضرت آقا و برای امام زمان(علیه السلام) است همانطور که سپاه نیز این چنین است.

وی افزود: ارتش و سپاه،  ۴۲ سال است دست در دست هم با اخوت و برادری، در مسیر ارتقای توان دفاعی و نظامی کشور عزیزمان می‌کوشند و دشمن هم خوب می داند که از این فضای دوستی و هم‌افزایی چگونه سوء استفاده کند تا موجبات شکاف بین این دو رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم سازد اما به کوری چشم دشمنان، فرماندهان ارتش و سپاه همچون یک ید واحده اجازه سست شدن این عهد اخوت را به هیچکس نخواهند داد و روز به روز بر تحکیم این روابط حسنه می‌افزایند.

در ابتدای این نشست گزارشی از برنامه‌ریزی و نحوه برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه شد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد، نشست آینده فرماندهان ارتش و سپاه مقارن با عید سعید غدیر خم و به میزبانی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

نظر شما