شناسهٔ خبر: 163559 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون اصل ۹۰ هرگونه شکایت درباره خانه‌های سازمانی را پیگیری می‌کند

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در صورتی که شکایت خاصی درباره خانه‌های سازمانی به دستمان برسد، یا برخی نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کنند، موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، درباره خانه‌های سازمانی نمایندگان مجلس اظهار داشت: در موضوع ۴۲ واحد مسکن مجلس و ساخت و سازهایی که در این موضوع به عنوان مسکن نمایندگان مجلس مطرح است، مسأله‌ای وجود دارد که متأسفانه هم اتفاق نامناسبی رخ داده و هم بزرگ‌نمایی غیر قابل دفاعی صورت گرفته است.

** برخی نمایندگان مجلس شب‌ها در دفتر می‌خوابند

وی افزود: وقتی که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود ما شاهد آن هستیم که بعضاً تا دوسوم نمایندگان جابجا می‌شوند که عموم آنها از شهرستان به تهران سفر کرده و به طور طبیعی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نماینده وارد پایتخت می‌شوند که احتیاج به مسکن دارند، لذا باید پیش بینی‌های لازم برای آنها صورت بگیرد تا آنها ضمن استقرار در این کلان شهر، کارهایشان را دنبال کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: متأسفانه برای این موضوع فکر اساسی صورت نگرفته و نتیجه آن هم سوءاستفاده‌ها و اجحاف‌هایی است که به برخی نمایندگان مجلس می‌شود. 

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: در طول سال‌های گذشته خاطرم هست که تعدادی از نمایندگان مجلس در دفتر خود در ساختمان نمایندگان، شب را تا صبح سپری می‌کردند در حالی که کمترین امکاناتی را که حتی یک کارمند معمولی در حین مأموریت در اختیار داشت را ‌نداشتند، ولی این نمایندگان خالصانه این زمان را برای خدمت به مردم گذراندند.

** فرصت‌طلبان، زمین و خانه دولتی را به نام خود کردند 

وی گفت: متأسفانه برخی افراد دنبال فرصت بوده و در حقیقت به بهانه اسکان نمایندگان فرصت طلبی کردند و به دنبال اخذ زمین بوده و یا برخی‌ها هم واحدهای مسکونی را به نام خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ در صورت دریافت شکایت و یا درخواست تحقیق و تفحص در این رابطه ورود جدی خواهند کرد.

پژمانفر گفت: مسأله خانه‌های سازمانی تنها مختص به قوه مقننه نیست؛ حتی قوه مجریه با شدت و حدت بیشتری با آن مواجه است.

** مردم باید بدانند هر مسئول چقدر برای بیت المال هزینه‌ دارد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: هزینه‌های جاری وزرا و همراهان و خانواده‌هایشان بسیار زیاد است و رقم زیادی را به دولت تحمیل می‌کند هر چند که مشخص نیست این رقم چه میزان است؟ ولی باید این هزینه‌ها شفاف شود. ضمن این که شاید در قوه قضائیه هم وضعیت به همین صورت باشد.

پژمانفر گفت: وظیفه ما شفاف‌سازی موضوع است ولی مردم باید بدانند که چه میزان هزینه برای هر یک از مسؤولان در هر یک از قوا می‌شود که باید نسبت به تمام هزینه‌ها پاسخگو باشند.

** تهیه گزارش از هزینه‌های تحمیلی خانه‌های سازمانی به قوا

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در صورتی که شکایت خاصی در این ارتباط به دستمان برسد و یا برخی نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کنند، تلاش می‌کنیم موضوع را دنبال کنیم چراکه کمیسیون اصل نود شکایت محور است و باید بر اساس پرونده‌هایی که متقاضی داشته کار را دنبال کند، لذا این موضوع را در دستور کارمان قرار خواهیم داد و سعی می‌کنیم در یک بازه زمانی قابل دفاع نسبت به اتفاقاتی که هزینه‌هایی را به همه قوا تحمیل می‌کند گزارشی را تهیه کرده و به سمع و نظر همه آحاد ملت برسانیم.

نظر شما