شناسهٔ خبر: 163556 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صیانت از سرمایه های مردم اولویت اصلی مسئولان بورس

غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان بورس در راستای صیانت از دارایی های مردم تلاش بیشتری کند.

به گزارش «نماینده»، سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه در ماههای اخیر توجه و سرمایه گذاری مردم در بورس افزایش یافته است، اظهار داشت: بازار بورس همانند بسیاری از بازارهای دیگر این پتانسیل را دارد که رشد اقتصاد و افزایش عدالت در جامعه کمک کند. چون در این بازار، همه مردم با سرمایه خود وارد شده و به سهامداری می‌پردازند که هم ثروت و درآمدی برای آنها داشته باشد و کمکی به تولید کشور صورت گیرد.

وی به مسئولان بورس متذکر شد: از آنجا که مردم سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در بورس انجام داده‌اند مسئولان بورس باید مراقب باشند این رونق حبابی نباشد که منجر به از بین رفتن سرمایه‌های مردم شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم باید با مطالعه و مشورت با کارشناسان در بورس سرمایه گذاری کنند، افزود: بهتر  است شرکت‌های معتبر که قیمت آنها حباب ندارد را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند تا در آینده ضرر نکنند.

نظری با بیان اینکه باید سازمان بورس در راستای صیانت از دارایی‌های مردم تلاش بیشتری کند، ادامه داد: مردم از نوسانات اقتصادی بسیار متضرر شده‌اند لذا نباید اجازه داد سازمان بورس نیز به آن‌ها ضرر برساند.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر نقدینگی زیادی وارد بورس شده است، افزود: این حجم نقدینگی درصورت عدم جذب در بازار سرمایه می توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد اما به سمت بازار سرمایه هدایت شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر با تاکید بر اینکه صیانت از سرمایه های مردم اولویت اصلی مسئولان سازمان بورس باشد، گفت: بازار ما مقداری گرفتار فضای روانی شده و قیمت‌هایی که در جریان است با ارزش آن سهام شرکت سازگاری ندارد که باید جلوی این موضوع گرفته شود و از طرف دیگر لازم است سرمایه گذاران با اصول و قواعد معامله گری آشنا شوند و از طرف دیگر مسئولان مانع حبابی شدن قیمت و ارزش سهام شرکتها شوند تا همگان از این بازار سود ببرند.

نظر شما