شناسهٔ خبر: 163551 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تصمیم جدید هیئت‌رئیسه مجلس برای ساماندهی گروه‌های دوستی پارلمانی

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تصمیم جدید این هیئت برای ساماندهی گروه‌های دوستی پارلمانی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی‌فیروزجائی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز(دوشنبه، ۱۳ مرداد ۹۹) این هیئت با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان، گفت: این جلسه از ساعت ۶ صبح با حضور تمامی اعضای هیئت‌رئیسه آغاز شد و تا حوالی ۸ صبح ادامه داشت.

وی افزود: در این جلسه ۵ محور تحول در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و اعضای هیئت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها نیز پیشنهاداتشان را مطرح کردند.

کریمی‌فیروزجائی ادامه داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تعداد اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی می‌بایست حداقل ۷ و حداکثر ۱۲ نفر باشد، اما امروز شاهدیم که تعداد اعضای بعضی از این گروه‌ها به بیش از ۶۰ نفر نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد که ساماندهی نسبت به تعداد اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی هم از حیث تعداد و هم از حیث کیفیت و کارکرد صورت گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد که گروه‌های دوستی پارلمانی با تمرکز بر تقویت جایگاه این گروه‌ها در حوزه کشورهای اوراسیا انجام و ۱۳۷ گروه دوستی پارلمانی با تقسیم‌بندی کشورهای غرب آسیا نیز تشکیل شود.

نظر شما