شناسهٔ خبر: 163550 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفافیت آرا موجب قضاوت درست مردم از تصمیمات نمایندگان مجلس می‌شود

غضنفرابادی43 یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که شفافیت آرا موجب قضاوت درست مردم از تصمیمات نمایندگان مجلس می‌شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان مجلس تأکید و گفت: شفافیت آراء نمایندگان مجلس موجب افزایش اعتماد مردم و مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود که این امر پسندیده‌ای است.

وی افزود: معتقدم شفافیت آراء نمایندگان باید در مباحثی مطرح شود که خللی به امنیت و اقتصاد کشور وارد نکند و از منظر قانون نیز اشکالاتی به‌وجود نیاید.

نماینده مردم بم در مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت آراء وجود داشته باشد، نمایندگان با دقت بیشتری به مباحث حساس و اثرگذار کشور رأی می‌دهند و از طرف دیگر مسئولیت رأی‌شان را نیز می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام غضنفرآبادی یکی دیگر از آثار و نتایج شفافیت آراء نمایندگان مجلس را قضاوت درست مردم از تصمیمات نمایندگان‌شان دانست و اظهار داشت: شفافیت آراء نمایندگان مجلس موجب می‌شود تا مردم از تصمیمات نمایندگان‌شان درباره اسناد مهم کشور و قوانین سرنوشت‌ساز مطلع شوند.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی طرح شفافیت آراء نمایندگان و تبدیل شدن آن به قانون، رأی نمایندگان درباره مصوبات و طرح‌ها و لوایح به صورت شفاف به مردم اعلام می‌شود.

نظر شما