شناسهٔ خبر: 163535 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران

شهرداری مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: این افراد علاوه بر خدمات پزشک خانواده، از مشاوره‌های کارشناسان مرکز جامع سلامت روان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش «نماینده»،حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم در جلسه شورای راهبری مرکز جامع سلامت روان اظهارداشت: تاکنون حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کرونا دچار شدند که علاوه بر خدمات پزشک خانواده، از مشاوره‌های کارشناسان مرکز جامع سلامت روان بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم نگرش انسانی و اخلاقی به مساله سلامت روان اظهار داشت: این ابتدای راه است و من این اراده و انگیزه را در همکارانم می‌بینم که بیماران مبتلا به کرونای عضو خانواده شهرداری تهران رها نشوند تا هم ارائه خدمات با همین کیفیت ادامه پیدا کند و هم انباشت تجربه و آنالیز علمی آن امکان‌پذیر گردد.

همچنین احمدعلی نوربالا، رئیس گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از این نشست تأکید کرد: کاری که در طرح غربالگری آسیب‌های روانی ناشی از بحران کرونا شد، هم بدیع و هم مفید بود.

وی افزود: اینکه گروهی از بیماران کووید-۱۹ عضو شهرداری تهران را غربالگری کردید، به ارزیابی سلامت روان آن‌ها پرداختید و با مداخله مناسب، برای بهبودی آن‌ها تلاش کردید، تجربه بدیعی بود که امکان تبدیل به پژوهش علمی را دارد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه، گزارشی از دست‌آوردهای علمی طرح غربالگری آسیب‌های روانی و هیجانی ناشی از بحران کرونا ارائه شد و اعضا به تحلیل آمارهای این گزارش پرداختند. همچنین ارائه گزارش از نحوه آموزش پزشکان خانواده در حوزه سلامت روان از دیگر بخش‌هایی بود که در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

نظر شما