شناسهٔ خبر: 163529 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خسروی: مذاکره با آمریکا هیچ تحریمی را بر نمی‌دارد / اگر اینستکس هم عملی می‌شد باز به نفعمان نبود

خسروی اسفراز عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور معتقد است از آنجایی‌که ارتباط با آمریکایی‌ها و پذیرش خواسته آنها، مطالبات نابجای بعدی را به دنبال دارد، جمهوری اسلامی هیچگاه وارد مذاکره با واشنگتن نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، حسین خسروی اسفزار، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت شکست جریان تحریف برای شکست تحریم، گفت: برخی افراد در داخل تصور می‌کنند مشکلات کشور با مذاکره و برجام برطرف شده و تحریم‌ها برچیده می‌شود، اما رهبری همواره تأکید داشته اند که راه حل حذف تحریم، مذاکره نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا امکان پذیر نیست، عنوان کرد: مذاکره با ایالات متحده به معنای تسلط کامل آن‌ها بر کشورمان است.

وی افزود: نشستن پای میز مذاکره با آمریکایی‌ها یعنی عمل کردن به درخواست‌های متعدد و بعدی آنها؛ از این رو نباید حتی به یک خواسته آن‌ها تن دهیم، اما متأسفانه یک جریان خاص به تعبیر رهبری جریان تحریف، در داخل کشور هستند که اوضاع کشور را به گونه‌ای وارونه جلوه می‌دهند و راه حل را ارتباط با آمریکا معرفی می‌کنند.

خسروی همچنین درباره نحوه تعامل با اروپایی‌ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است درباره اروپایی‌ها می‌فرمایند به آن‌ها نباید اعتماد شود چنانچه هنوز هم به ۱۱ تعهد خود در قبال برجام عمل نکرده اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز تعجب از اعتماد دولتمردان به اروپایی‌ها علیرغم تجارب گذشته، خاطرنشان کرد: حتی اگر اینستکس ادعایی اروپایی‌ها به سرانجام می‌رسید باز هم به نفع کشورمان نبود چرا که آن‌ها قصد تعیین کالاهای مورد نیاز ما را داشتند و این خلاف منافع ملی ماست.

نظر شما