شناسهٔ خبر: 163517 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نباید با آمریکا مذاکره کنیم/ آنها عزمی برای رفع تحریم‌ها ندارند

کریمی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: به مصلحت ما نیست که پای میز مذاکره با آمریکا بنشینیم، چرا که آنان هیچ عزمی برای رفع تحریم ها ندارند.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر کریمی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف اصلی آمریکایی ها از ادعای مذاکره، گرفتن توانایی های حیاتی ملت ایران است، گفت: هدف آمریکا از مذاکره با ایران، ایجاد یک فضای عادلانه و حل مشکلات بین ایران و آمریکا نیست، بلکه آنان به دنبال تحمیل یک شرایط ذلت بار به ملت ما هستند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها می خواهند در داخل کشور خودشان و سطح بین الملل بگویند که ما توانستیم ایران را مجددا پای میز مذاکره بیاوریم و جمهوری اسلامی ایران عقب نشینی کرده و در این شرایط درخواست آنان برای مذاکره، مفهومی جز این ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشستن پای میز مذاکره در شرایط فعلی به معنای پذیرش خواسته دشمن است، تصریح کرد: ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به شدت به چنین دستاوردی نیاز دارد و به همین دلیل خواستار مذاکره با ایران است.

کریمی تأکید کرد: به هیچ وجه به مصلحت ما نیست که در این شرایط پای میز مذاکره بنشینیم،  چرا که در این صورت باید در زمینی که آمریکایی ها برای ما ترسیم کرده اند بازی کنیم و به آنان امتیاز دهیم.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هیچ عزمی برای پذیرش حقوق قانونی ملت ایران و نفی رفتار ظالمانه و حذف تحریم های خود علیه ملت ایران ندارند.

کریمی تصریح کرد: نفس نشستن پای میز مذاکره به معنای امتیاز دادن به آمریکا است و قطعا هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت و ما نباید به خواسته آنان تن دهیم.

نظر شما