شناسهٔ خبر: 163501 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تفکیک وزارت صمت باید به دولت بعد واگذار شود

موسوی لارگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند، گفت: تفکیک وزارت صمت باید به دولت بعد واگذار شود.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسللام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان با بیان اینکه مهلت قانونی اداره وزارت صمت با سرپرست، سه شنبه 21 مرداد به پایان می رسد، گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند و نمایندگان در جلسات گذشته مجلس در تذکراتی در صحن مجلس خواستار معرفی وزیر جدید صمت به مجلس شدند.

وی با بیان اینکه برای تفکیک این وزارتخانه 2 مرتبه دولت لایحه و یک مرتبه هم نمایندگان طرح دادند، افزود:  نظر رئیس جمهور بر این است که وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود و 2 وزیر را به مجلس معرفی کند اما مجلس تا کنون سه مرحله با این درخواست مخالفت کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت آقای روحانی در ماههای پایانی خود است و معلوم نیست که دولت بعدی دنبال تفکیک باشد، بهتر است رئیس جمهور با همین ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سال باقی ماه عمر خود کار کند و اگر قرار بر تفکیک است دولت بعدی که حداقل برای چهار سال می خواهد فعالیت کند، تصمیم بگیرد.

موسوی لارگانی افزود: رئیس جمهور اگر وزیر صمت را این هفته به مجلس معرفی نکند، با توجه به اینکه سه شنبه هفته آینده، مهلت قانونی اداره سرپرستی این وزارتخانه به اتمام می رسد، قطعا برای اداره وزارتخانه مشکلاتی ایجاد می شود.

نظر شما