شناسهٔ خبر: 163500 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استفاده از ظرفیت‌های درونی برای غلبه بر تحریم واجب است

علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: بلا اثر کردن تحریم‌ها و استفاده از ظرفیت‌های درونی بر همگان و بویژه دولت و مسئولین جهت خنثی کردن سیاست‌های تبلیغاتی و یاس آلود دشمن ضروری است.

به گزارش «نماینده»،احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که به مناسبت عید سعید قربان بیان شد اظهار داشت: ایشان در رهنمودهای قبلی به بلا اثر کردن تحریم‌ها اشاره کرده بودند و امروز هم بر تلاش بر استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور تاکید کردند.

وی افزود: باید از فرصت پیش آمده امروزی که توانستیم اقتصاد بدون نفت را تجربه کرده و از خام فروشی پرهیز کردیم نهایت استفاده را ببریم زیرا این اقدام به ما کمک می‌کند که شرایط اقتصادی کشور را مدیریت کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا از مشکلات مربوط به تحریم خود را خارج کنیم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر سلب واقعیت‌ها، تحریف‌ها و واقعیت‌ها اشاره داشتند ضمن اینکه اعلام کردند که دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به صورت عینی و حقیقی انعکاس پیدا کند. 

علیرضا بیگی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به دنبال برون رفت از مشکلات کشور با بحث مذاکره مجدد هستند افزود: آمریکایی‌ها هیچگاه از زیاده‌خواهی‌های خود دست بر نمی‌دارند لذا باید این موضوع را همواره مد نظر خود قرار دهیم.

وی گفت: بازگو کردن مسائل گذشته و تجاربی که از مذاکرات با آمریکا و قدرت‌های غربی داریم از دیگر مباحثی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند که در واقع مذاکره مجدد همان واژه هیچ و خسروان مجدد است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما باید برای شرایط بهتر و آینده نگری مطلوب‌تر، بر تلاش‌های خود بیفزاییم و به همین دلیل باید به سمت ارتقاء فناوری‌های فعلی در کشور و به ویژه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پافشاری کرده و آن را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: جانمایه فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی امروز، دعوت مردم به صبر، ثبات و پافشاری بر آرمان‌هاست لذا این موضوع باید وجه همت دولتمردان و مسئولین قرار گیرد و آنها هم باید بکوشند از مشکلات اقتصادی کشور گره‌گشایی کنند و مشخص است که عدم این اقدامات موجب نارضایتی رهبر معظم انقلاب شده است.

علیرضابیگی با اشاره به فرمایش امروز مقام معظم رهبری افزود: اشاره مستقیم رهبر معظم انقلاب به وظیفه دولت برای مهار قیمت‌ها، تولید بیشتر و برطرف کردن موانع جهش تولید و جلوگیری از ناامیدی و یاس که دشمن به دنبال فراگیر کردن آن با سیاست‌های تبلیغاتی است ضروری است. 

نظر شما