شناسهٔ خبر: 163485 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قالیباف عید قربان را به روسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید سعید قربان، نوشت:مجالس کشورهای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد مردمی نقش به سزایی در نیل به وحدت و انسجام جهان اسلام بر عهده دارند.

به گزارش «نماینده» محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، بر تقویت رایزنی و همکاری همه جانبه میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

صمیمانه‌ترین تبریکات این جانب را به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، عید بزرگ مسلمانان جهان پذیرا باشید.

‌بی تردید حج ابراهیمی، این هدیه الهی، همواره کانون صمیمیت، یکرنگی و مظهر یکپارچگی و انسجام مسلمانان بوده است و مجالس کشورهای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد مردمی نقش به سزایی در نیل به وحدت و انسجام جهان اسلام بر عهده دارند.
اکنون که با همه گیری ویروس منحوس کرونا، انجام فریضه مناسک حج تمتع در سرزمین مقدس وحی ممکن نمی‌باشد؛ تمرکز بر وحدت و همدلی با هدف تأمین سلامت، امنیت و رفاه امت بزرگ اسلامی مهمترین وظیفه ما است.
در پایان مایلم یادآوری نمایم که رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی جهان درگیر با کرونا ویروس سوءاستفاده نموده و برای الحاق اشغالگرانه بخش‌هایی از سرزمین تاریخی، تمدنی و ادیانی فلسطین در کرانه باختری، تمامی تلاش خود را به کار گرفته است؛ برای عبور از این برهه خطیر و حساس، حمایت از آرمان فلسطین بیش از پیش ضرورت می‌یابد.
فرصت را مغتنم شمرده، ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت رایزنی و همکاری همه جانبه میان کشورهای اسلامی، موفقیت روزافزون جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان و سربلندی و عزت امت اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی
جمهوری اسلامی ایران

نظر شما