شناسهٔ خبر: 163478 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کریمی فیروزجایی مطرح کرد: ضرورت راه اندازی اتاق فکر ملی برای رفع چالش های اساسی انقلاب

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس بر لزوم راه اندازی اتاق فکر ملی با مشارکت سه قوه کشور برای بررسی راههای برون رفت از چالش های اساسی انقلاب تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: هم راستایی سه قوه کشور در شرایط حساس کنونی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استقلال قوا به معنای پرهیز از همگرایی و وحدت نظر در شناسایی و حل چالش های فراروی کشور نیست، یادآورشد: جزیره ای عمل کردن و عدم اجرای هماهنگ سند چشم انداز ملی از سوی قوای سه گانه آسیب های زیادی به منافع ملی وارد می کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران عنوان کرد: مجلس، دولت و دستگاه قضایی برای عبور کشور از موقعیت حساس کنونی باید در قالب یک برنامه هم افزا و ترسیم افق همکاریهای مشترک علاوه بر شناخت دقیق چالش های پیرامونی، راههای حرکت کشور به سمت قله آرمانی پیشرفت و عدالت را بیابند. اختلاف سلایق و دیدگاههای متفاوت برای توسعه کشور نباید به منافع ملی آسیب وارد کند.

کریمی فیروزجایی اساس توسعه در کشور را فرهنگ دانست و افزود: راهبردهای فرهنگی کشور برای دست یابی به اهداف توسعه در مسیر اجرا با ضعف های بنیادی همراه است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم رهبری انقلاب را عمود اصلی خیمه نظام دانست و اضافه کرد: برنامه های اساسی کشور در سه قوه باید مبتنی بر راهبردهای ترسیمی رهبری اجرایی شود.

وی با انتقاد از اجرای نامتوازن برنامه های توسعه در کشور که سبب عقب ماندگی و درهم ریختگی سامانه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود خاطرنشان کرد: هیچ دولتی حق ندارد به بهانه شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی و اجرای نادرست برنامه های عملیاتی، کشور را از آرمانهای اساسی انقلاب دور کند.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ظرفیت سازی برای تقویت نقش و جایگاه جوانان در اداره کشور افزود: با گذشت قریب دوسال ازابلاغ بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب متاسفانه هنوز راهبردهای تحقق آن بعنوان محوری ترین سند توسعه کشور در دهه پیشرفت و عدالت، تدوین و اجرایی نشده است.

 ‌کریمی فیروزجایی گفت : انقلاب در گام دوم با حفظ اصول و مولفه های حیات بخش آن حول محور رهبری، قانون اساسی و آرمانهای والای امام و شهیدان عالیمقام به چابکی و پوست اندازی نیاز دارد که قطعا جوانان موتور محرکه آن هستند.

نظر شما