شناسهٔ خبر: 163475 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت معرفی وزیر صمت به مجلس را موکول به انفکاک دو وزارتخانه نکند

وزارت صنعت نماینده ملایر در مجلس گفت:در شرایط گرانی و تورم در بازار قرار داریم، اما مهمترین وزارتخانه ما که مسئول نظارت بر قیمت ها و جلوگیری از افزایش آن است، با سرپرست اداره می شود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط گرانی و تورم در بازار قرار داریم، اما مهمترین وزارتخانه ما که مسئول نظارت بر قیمت ها و جلوگیری از افزایش آن است، با سرپرست اداره می شود، گفت: دولت هر چه سریعتر وزیر را برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کند.

وی با تاکید براینکه فردی برای رای اعتماد به مجلس معرفی شود که کمک کند مشکلات این حوزه حل شود، ادامه داد: هر چند سرپرست فعلی و همکارانشان در حال تلاش هستند، اما نباید دولت معرفی وزیر را موکول به انفکاک دو وزارتخانه بداند، بنابراین هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی خود را برای این وزارتخانه معرفی کند تا وضعیت بازار و گرانی ها کنترل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه در سایه بی تدبیری و عدم توانایی در برنامه ریزی صحیح اقتصادی هر روز جیب مردم خالی و سفره ها کوچک تر می شود، افزود: هر سال ضریب جینی در حال افزایش است و افزایش شکاف طبقاتی را شاهد هستیم.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه جیب دلالان و سودجویان پر شده است، تصریح کرد: مردم مشکل معیشتی دارند و باید اشتباهات گذشته را اصلاح کرد، ضرورت دارد سایه دلالان و رانت خواران از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه شود؛ چرا ارز کشور در اختیار افرادی که اهلیت ندارند قرار می گیرد و در شرایط سخت در حق مردم ظلم می شود، نیاز است دولت در کوتاه ترین زمان برای حمایت از دهک های پایین جامعه اقدامات مناسب که یکی از آنها معرفی وزیر صمت به مجلس برای اخذ رای اعتماد است را انجام دهد.

نظر شما