شناسهٔ خبر: 163466 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله جنتی: امیدوارم هرچه زودتر شر آل‌سعود به خودش برگردد

آیت الله جنتی 2 دبیر شورای نگهبان گفت: امیدوارم هرچه زودتر شر آل‌سعود به خودشان برگردد و با نابودی این رژیم، اوضاع مردم یمن سامان یابد.

به گزارش «نماینده» جلسه امروز (چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹) شورای نگهبان با حضور فقها و حقوقدانان و به ریاست آیت‌الله احمد جنتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله جنتی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام، به حادثه دردناک و جنایت آل‌سعود در کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶ که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه جنایات آل‌سعود ادامه دارد؛ چنانچه همچنان حملات ناجوانمردانه این رژیم به یمن و تحت فشار قرار گرفتن مردم مظلوم این کشور را شاهدیم که واقعاً اوضاع بسیار ناراحت کننده‌ای است.

وی افزود: البته صبر و مقاومت مردم یمن در مقابل شرارت‌های آل‌سعود که همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند قابل تقدیر است و امیدواریم هرچه زودتر شر آل‌سعود به خودشان برگردد و با نابودی این رژیم، اوضاع مردم یمن سامان یابد.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات دکتر ره‌پیک در پژوهشکده شورای نگهبان تشکر کرد.

وی به نقش و جایگاه ویژه پژوهشکده به عنوان بازوی مشورتی حقوقی شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: این مجموعه علاوه بر اظهارنظرهای کارشناسی درخصوص مصوبات، کارهای مهم دیگری از جمله انتشار مذاکرات و نظرات استدلالی شورای نگهبان و مطالعات در حوزه‌های مربوط به وظایف شورای نگهبان را انجام می‌دهد که امیدواریم با ریاست جدید پژوهشکده که بر عهده دکتر کدخدایی است، شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت‌های علمی کارشناسان متخصص و متعهد باشیم.

** توصیه به خواندن دعای عرفه و دعا برای رفع مشکلات اقتصادی

جنتی در پایان ضمن توصیه مردم به خواندن دعای عرفه، به اهمیت این دعا و مضامین مهم آن اشاره کرد و افزود: در کنار اینکه مسئولین برای رفع مشکلات کشور تلاش می‌کنند، دعا برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سلامتی مبتلایان به بیماری کرونا و از بین رفتن این ویروس منحوس را فراموش نکنیم و برای نابودی شرّ آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود هم دعا کنیم.

نظر شما