شناسهٔ خبر: 163449 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرهنگی: باید جلوی فساد در تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی گرفته شود

فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: باید جلوی فساد در تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی گرفته شود نه اینکه به خاطر امکان وجود فساد در این زمینه جلوی کل کار (تخصیص قیر رایگان) را بگیریم.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور قطعا به نفع مردم است و اگر فسادی هم در این باره وجود دارد باید نهادهای نظارتی جلوی آن را بگیرند.

وی افزود: همانطور که گفتم اگر فسادی در تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی وجود دارد باید جلوی فساد گرفته شود نه این که بخواهیم از اساس کاری را متوقف کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: برخی کسانی که مخالف تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور هستند دلالان صادراتچی هستند که به دنبال صادرات این محصول و کسب ارز از این طریق هستند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: این دلالان و صادراتچی‌ها نمی‌خواهند قیری که سرمایه ملی این کشور است زیر پای همین ملت استفاده و هزینه شود و می‌خواهند با صادرات آن ارز به دست آورند و به همین خاطر به دنبال فضاسازی در این خصوص هستند.

وی افزود: با تدابیری که در طرح جدید تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده تخصیص این قیر به صورت استانی انجام می‌شود و نه متمرکز و همین مسأله امکان بروز فساد را به حداقل می‌رساند و البته این که ناظران نیز با نظارت خود باید جلوی حداقل فساد موجود را هم بگیرند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: کلیات طرح تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی هفته قبل در مجلس به تصویب رسید و رسیدگی به جزئیات آن در دستورکار جلسه علنی هفته آینده مجلس قرار دارد.

نظر شما