شناسهٔ خبر: 163448 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مدرس خیابانی: فردا ۵ طرح صنعتی به ارزش ۵۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گفت: فردا ۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۶۰۰ میلیارد تومان در سه استان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر آن نیز به صورت غیر مستقیم به کارگیری می‌شود.

به گزارش«نماینده» حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: مهمترین کار وزارت صمت در سال جاری مسئله جهش تولید است و تلاش می‌کنیم در چهار مسیر جهش تولید را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اولین هدف و مسیر استفاده از ظرفیت‌های خالی است، افزود: اینکه آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند در آلومینیوم ۴۹ درصد، فولاد ۱۰ درصد افزایش تولید داریم بر اساس استفاده از ظرفیت‌های خالی در حوزه صنعت و معدن بوده است. با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های خالی، تولید نیز افزایش خواهد یافت. دومین مسیر ما اتمام طرح‌های نیمه تمام است و در حال حاضر حدود ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ پیشرفت درصد در کشور وجود دارد. فردا در ایستگاه هشتم پویش تولید و تداوم امید، ۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۶۰۰ میلیارد تومان در سه استان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر آن نیز به صورت غیر مستقیم  به کارگیری می‌شود. هر هفته طرح‌های نیمه تمام کشور افتتاح می‌شود که ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معندی آن پنج‌شنبه‌ها افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: مسیر سوم ما برای جهش تولید، راه‌اندازی واحدهای غیر فعال است؛ از حدود ۴۵۰۰۰ واحد صنعتی حدود ۹۵۰۰ واحد تعطیل است که امسال و در برنامه سال ۹۹ برنامه احیای ۱۵۰۰ کارگاه را در دستورکار داریم که در چهار ماه گذشته ۳۸۰ واحد غیر فعال و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند. در حوزه معدن هم حدود ۱۱۰۰۰ واحد معدنی داریم که ۴۴۰۰ واحد آن تعطیل است و البته بخشی از این تعداد معادن فصلی هستند و تعطیلی آن طبیعی است و یا اینکه با کاهش ظرفیت کار می‌کنند، برنامه داریم که حدود ۱۰۲۰ معدن کوچک را فعال کنیم که ۱۴۰ واحد آن در چهار ماه اخیر فعال شده است.

گفت: مسیر چهارم ما نیز دستیابی به فناوری‌های نوین می‌باشد؛ با تلفیق تولید و فن آوری، مقیاس‌های تولید تغییر می‌کند و موجب جهش تولید می‌شود. این چهار مسیر، در جهت دست‌یابی به اهداف جهش تولید خواهد بود.

نظر شما