شناسهٔ خبر: 163447 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خبرنگاران در شفاف سازی عملکرد مدیران و مسئولان جدیت داشته باشند

بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف سازی در عملکرد مدیران و مسئولان یکی از نیازهای اصلی در کشور است و خبرنگاران در این مسیر نقش مهمی دارند.

به گزارش «نماینده» بهزاد رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سقز، با بیان اینکه زیرساخت اینترنت در روستاهای این دو شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: ایجاد این زیرساخت‌ها باعث توسعه روستایی می‌شود.

وی افزود: مدیران ادارات و مسئولان دولتی وظیفه اجرایی دارند و ما نمایندگان مجلس، به عنوان قانونگذار و اهرم نظارتی هیچ دخالتی در وظیفه آنها نداریم و صرفاً عملکرد آنها را رصد و نظارت می‌کنیم.

وی به مطالبه جدی و ضروری اینترنت در روستاهای کردستان اشاره کرد و گفت: پوشش آنتن دهی موبایل در جاده سقز – مریوان و روستاهای تابعه آن با مشکلات جدی مواجه است بنابراین برای دسترسی مردم به اینترنت برای توسعه و ایجاد این زیرساخت‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه از مدیران کارآمد سقزی به عنوان مدیران کل استان در آینده استفاده می‌شود، افزود: حداقل پنج مدیر سقزی در آینده مدیریت کل بخش‌های مختلف استان را به عهده می‌گیرند، هر چند نهایتاً در انتخاب مدیران دخالتی انجام نمی‌دهم.

رحیمی فرودگاه سقز را طرحی استراتژیک و زیرساخت مهم در این منطقه دانست و گفت: فرودگاه سقز باعث جذب سرمایه گذار و توسعه این منطقه می‌شود و در آینده نزدیک با حضور مسئولان استانی بودجه‌ای دیگر برای تسریع در اتمام آن تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: سقز پتانسیل بالای در عرصه کشاورزی دارد و باید با استفاده از ظرفیت سد شهید کاظمی بتوانیم مطالبه میزان تخصیص آب ۲۰ هزار هکتاری کشاورزان این منطقه را مطالبه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری مطالبات مردم این دو شهرستان با مدیران و وزرای کشوری همچون ورزش و جوانان، دخانیات، کمیته امداد و مدیر فرودگاه‌های کشور دیدار و رایزنی داشتم و این مطالبات به حق مردم را هم در مجلس مطرح خواهد شد.

خبرنگاران سقزی هم در این نشست به ضرورت بازگشایی بازارچه مرزی سیف، توسعه زیرساخت‌های روستایی همچون راه‌ها و آب، اینترنت و آنتن دهی موبایل، بومی گزینی، استفاده از پتانسیل نیروهای تحصیل کرده سقز و بانه در پست‌های مدیریتی استان، تجهیز نمایندگی خانه مطبوعات سقز، بهورز خانم در روستاها، توجه به معادن غنی سقز و جلوگیری از خام فروشی آن و تشکیل فراکسیون کُرد و اهل سنت همانند مجلس پنجم اشاره کردند.

نظر شما