شناسهٔ خبر: 163444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس به دنبال اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف به نفع کارکنان

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس، گفت:پس از تشکیل و به حدنصاب رسیدن کمیسیون قضایی و حقوقی، بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف به عنوان یکی از مهمترین لوایح قضایی در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه شوراهای حل اختلاف یکی از مهمترین لوایح قضایی است، گفت:ادامه پیگیری روند بررسی این لایحه در مجلس منوط به تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی است.

وی در همین راستا افزود: پس از  تشکیل و به حدنصاب رسیدن کمیسیون قضایی و حقوقی، بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف به عنوان یکی از مهمترین لوایح قضایی در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

 نماینده مردم نجف آباد در مجلس بیان داشت: البته ما معتقدیم قانون کنونی شوراهای حل اختلاف نیاز به اصلاح چندانی ندارد و می‌توان همین قانون را برای ساماندهی نیروهای انسانی این بخش اصلاح کرد و تنها باید بودجه لازم برای اجرای آن تامین شود.

ابوترابی اظهار داشت:تامین ساختمان‌های مناسب برای فعالیت شوراهای حل اختلاف و پرداخت حقوق نیروهای فعال در این شوراها از جمله مواردی است که نیازمند تخصیص اعتبارات کافی است که متاسفانه تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته است.  

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه باید به وضعیت حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود، بیان داشت: متاسفانه در شرایط کنونی حقوقی به کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت نمی‌شود، بنابراین پس از اینکه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تشکیل شود باید به این موضوع ورود پیدا کرده و قانون را در جهت حمایت از کارکنان شوراها اصلاح کرد.

نظر شما