شناسهٔ خبر: 163411 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس بانک اطلاعاتی لازم برای نظارت بر انتخابات شوراها را ندارد

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مجلس بانک اطلاعاتی لازم برای نظارت بر انتخابات شوراها را در اختیار ندارد ضمن اینکه نه ساختاری برای این کار ایجاد کرده‌ایم و نه توان اجرای آن را داریم.

به گزارش «نماینده»،محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: بنا داریم تا قوانین انتخاباتی را اصلاح کرده و بتوانیم پیش از زمان رسمی آغاز فعالیت‌های انتخابات آن را نهایی کنیم. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه اصلاح انتخابات ریاست جمهوری و کارگروه انتخابات شوراها در این کمیسیون تصریح کرد: نظارت بر انتخابات شوراها برعهده مجلس است اما هیچگونه سازوکاری در اختیار مجلس نیست. ضمن اینکه هیچگونه بانک اطلاعاتی برای نظارت بر انتخابات شوراها در اختیار نداشته و نه ساختاری برای این کار داریم و نه توان اجرای آن را. 

نماینده مردم یزد در مجلس درباره احتمال تفویض اختیار نظارتی مجلس در انتخابات شوراها به شورای نگهبان اظهار داشت:  این اختیار را منفک نخواهیم کرد اما بنا داریم تا کار مشترکی را صورت دهیم تا نتایج مطلوب‌تری به دست آوریم.

وی افزود:‌ بنا داریم تا کار مشترک و هماهنگ بین نهادهایی که جزو دستگاه‌های نظارتی بر انتخابات هستند ایجاد کنیم و از ظرفیت آنها در این راستا استفاده کنیم.

وی افزود: ‌باید فرایند مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تسهیل شود و به همین دلیل می‌کوشیم مشارکت حداکثری را در انتخابات سال آینده داشته باشیم و به همین باید خلاءهای قانونی رفع شود. 

نظر شما