شناسهٔ خبر: 163410 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مخالفت وزیر بهداشت با برگزاری کنکور و شرایط برگزاری آزمون دکتری

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیات دیدار خود با وزیر بهداشت درباره آزمون های علمی کشور را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک با وزیر بهداشت درباره برگزاری کنکور سال 99 اظهار داشت:  آقای نمکی یک نامه پنج بندی که یک پروتکل‌نامه بود و به آقای رئیسی معاون وزارت بهداشت ابلاغ شده و  رونوشت آن به مسئولان ذی‌ربط از جمله آقای غلامی وزیر علوم بود را تقدیم کرد. در این پروتکل‌نامه، که پروتکل‌های کنکور دکتری است  موارد برگزاری دکتری به طور شفاف ابلاغ شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر پنج بند این پروتکل اجرا نشود، وزیر بهداشت با برگزاری کنکور ارشد مخالفت جدی خواهد کرد و ما هم در مجلس مخالفت جدی خواهیم داشت.

وی درباره جزئیات  این پروتکل پنج محوری نیز گفت: این پروتکل‌ها درباره نحوه چینش و جانمایی داوطلبان، چیدمان، تهویه، شرایط محیطی و همچنین ماسک‌گذاری و گشتن و احراز هویت و نحوه بازرسی‌ها و گردهمایی‌ها است.در واقع پایلوتی برای برگزاری آزمون دکترا از سوی سازمان سنجش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر در کنکور دکتری  این پروتکل‌ها به خوبی اجرا نشود قاعدتاً کنکور ارشد،  را جدی خواهیم گرفت و با هماهنگی وزارت بهداشت جلوی برگزاری آن را خواهیم گرفت و قطعاً برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت مخالف برگزاری  کنکور کارشناسی در این شرایط است، ادامه داد: در این موضوع  اتفاق نظر بین وزارت بهداشت و ما وجود دارد که نهایتاً ما به این نتیجه رسیدیم که کنکور سراسری در حال حاضر و در شرایط فعلی نباید برگزار شود و برگزاری آن در چنین وضعیتی به صلاح نیست اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.

نادری اضافه کرد: معتقدیم درباره برگزاری کنکور کارشناسی باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد تا براساس آن تصمیمات نهایی اخذ شود.

نظر شما