شناسهٔ خبر: 163403 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ماموریت دیوان محاسبات برای برآورد دقیق منابع حاصل از فروش حامل‌های انرژی

خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دیوان محاسبات در جلسه بررسی طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر مامور شد تا طی نشستی با دستگاه‌های مختلف برآورد دقیقی از منابع حاصل از فروش حامل‌های انرژی انجام داده تا ما در این طرح لحاظ کنیم.

به گزارش «نماینده» محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره بررسی و ادغام طرح‌های نحوه توزیع کالاهای اساسی و تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب گفت: موضوع این دو طرح یکسان بوده و درباره تامین کالاهای اساسی است و بنابراین طرح‌هایی با موضوع مشابه ادغام و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب طی چندین جلسه با حضور مسئولان دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارتخانه‌های صمت و کار مورد بررسی قرار گرفت و آنها نقطه نظرات خود را در این مورد ارائه کردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اظهار کرد: در آخرین جلسه دیوان محاسبات مامور شد تا طی جلسه‌ای با دستگاه‌های مختلف برآورد دقیقی از منابع حاصل از فروش حامل‌های انرژی در تبصره 14 داشته باشد و نتیجه را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند.

خدابخشی با بیان اینکه 250 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از هدفمندی یارانه هاست، افزود: اکنون بحث بر سر این است که شاید این رقم در سال 99 تحقق پیدا نکند زیرا طی  سه ماهه اول 30 هزار میلیارد تومان کسری منابع از این تبصره نسبت به رقم مصوب در بودجه داشته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: براین اساس با انجام یک برآورد دقیق از میزان منابع حاصل از تبصره 14 در سال جاری می‌توان طرح دقیق‌تری را برای تامین نحوه کالاهای اساسی کشور تدوین کرد./

نظر شما