شناسهٔ خبر: 163401 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح اصلاح سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار کمیسیون انرژی نیست

 بیگی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین در شرایط کنونی حتی اگر متکی بر استدلال‌های منطقی و علمی باشد جایز نیست چراکه احتمالا به جامعه تنش وارد کند.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژادبا اشاره به اینکه کمیسیون انرژی مجلس طرحی را برای اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین ندارد، گفت: اگرچه به نوع و مقدار توزیع سهمیه‌بندی فعلی ایراداتی وارد است اما اکنون زمان ایجاد تغییر در این طرح نیست چراکه جامعه کشش و توان روحی هیچ تغییر و تحولی را ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی معتقد است اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین در شرایط کنونی حتی اگر متکی بر استدلال‌های منطقی و علمی باشد جایز نیست چراکه احتمالا به جامعه تنش وارد کند.

وی با بیان اینکه بهتر است هر خودرو بر مبنای کارکرد سهمیه بنزین دریافت کند، توضیح داد: بسیاری از خودروهای آژانس، کمتر از آنچه نیاز دارند سهمیه دریافت می‌کنند و در مقابل برخی دیگر دریافتی شان بیش از نیاز است، همچنین برخی معتقدند به منظور برقراری عدالت بیشتر بهتر است مبنا از هر خودرو به هر خانوار تغییر کند تا این یارانه به تمامی ملت داده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اگرچه دولت اعلام کرده است تمام درآمد حاصل از سهمیه‌بندی بنزین را به حساب ۶۰ میلیون ایرانی واریز می‌کند، اما این مهم باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  پیش از این وزیر نفت در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان کرده است: "ظاهرا دوستانی از نمایندگان مجلس برنامه‌ای برای اصلاح طرح سهمیه بندی بنزین دارند که درصورت طی شدن مراحل قانونی آن و تبدیل به قانون، آنگاه همه باید از قانون اطاعت کنیم

نظر شما