شناسهٔ خبر: 163386 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۶۶۸۹ پرونده در ۴ سال گذشته علیه مسئولان تشکیل شد

 فیاض شجاعی دادستان سابق دیوان محاسبات گفت: ۶۶۸۹ فقره پرونده در ۴ سال گذشته علیه مسئولان و مدیران کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور که امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان این دیوان برگزار شد، گفت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۸، ۶۶۸۹ فقره پرونده مبتنی بر گزارش های دریافتی، مشاهدات و یافته های دادستانی در راستای اعمال ماده ۲۱ قانون محاسبات علیه تعداد ۲۰ هزار و ۶۷ مدیر و مسئول در رده های مختلف مدیریتی تشکیل شد.

وی افزود: تحقیقات و پیگیری های لازم برای بررسی پرونده های مذکور در دادستانی دیوان محاسبات کشور انجام شد و از تعداد ۶۶۸۹ فقره پرونده ای که ذکر شد، ۳۱۶۳ فقره پرونده منجر به صدور دادخواست علیه ۹۴۸۹ مدیر و مسئولان شد.

دادستان سابق دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: همچنین تعداد ۴۶۱۶ فقره پرونده منجر به قرار منقضی از جمله منع تعقیب، تعلیق و تذکر شد.

شجاعی متذکر شد: سه هزار رأی از سوی هیئت های مستشاری طی سال های ۹۲ تا ۹۸ صادر شد که دو هزار و ۳۰۰ پرونده پس از تکمیل از سوی حاکم شرع به دادستانی دیوان محاسبات واصل شد.

وی گفت: ۱۶۰۹ فقره پرونده از پرونده های مذکور اجرا و منجر به وصول ۸۳ هزار میلیارد ریال و ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از اموال بیت المال شد.

نظر شما