شناسهٔ خبر: 163380 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

داخلی سازی؛ یکی از اولویت های چهارگانه وزارت صنعت

صنعت فولاد رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ساخت داخل به عنوان یک راهبرد اساسی در وزارت صمت، با پشتوانه قانونی لازم و با جدیت بیشتر و رویکرد موثرتری از سوی این وزارتخانه در سال جاری دنبال می شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از شاتا، سید محمد مهدی هادوی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی های صنعتی کشور در بخش های مختلف بالا است، با این حال به سبب شیوع کرونا رکودی در روند تولیدات شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به قانون حداکثری، خیلی از خرید های خارجی به ساخت داخل تبدیل شده و اثرات خوبی نیز در کشور داشته است، ولی هنوز با نگاه آرمانی در این مسئله فاصله داریم.

هادوی ادامه داد: با روند موجود امکان فعال سازی بسیاری دیگر از ظرفیت ها مهیا شده و بخش های مختلف به کمک کار خواهند آمد به عنوان نمونه در صنایع غذایی با توجه به درخواست های متعدد برای افزایش ظرفیت تولید توجه به ساخت داخل ماشین آلات بیش از پیش شده و استقبال لازم نیز وجود دارد.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای افزایش ظرفیت تولید کشور در سال جاری چهار محور اصلی برای توسعه امور از سوی سرپرست وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته است که ساخت داخل یکی از همین محورها به شمار می آید.

وی افزود: در سال ۹۸، حدود ۳.۴ میلیارد دلار انواع قطعات و تجهیزات وارداتی و خرید خارجی به ساخت داخل تبدیل شدند و به این میزان صرفه جویی ارزی محقق شده است و این سیاست در سال ۹۹ با جدیت بیشتر و با رویکرد موثرتری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

هادوی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مدیریت واردات به عنوان یکی از محورهای فعالیت وزارت صمت، بهره گیری از ظرفیت های قانون حداکثری ساخت داخل است.

نظر شما