شناسهٔ خبر: 163364 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نمایندۀ ملکان در گفت وگو با «نماینده» تشریح کرد

جزئیات طرح دو فوریتی برای حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند

سیدعلی موسوی سیدعلی موسوی ضمن تشریح جزئیات طرح حمایت معیشتی از خانواده های نیازمند 5 دهک پایین جامعه، از بررسی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند در جلسات علنی هفته آینده خبر داد.

سیدعلی موسوی در گفت و گو با «نماینده» دربارۀ حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند اظهار داشت: عنوان طرح  به نام حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند است و چون برند مجلس یازدهم شهید سردار سلیمانی است این طرح به عنوان طرح کرامت شهید سردار سلیمانی نام گذاری شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس دربارۀ مشمولین این طرح گفت: جامعه هدف این طرح، خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه در نظر گرفته شده است که با کمک سازمان هدفمندی یارانه ها اسامی خانوارها نیازمند برای اجرای طرح در اختیار قرار می گیرد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح، بسته‌ای جامعی را برای ۴ نیاز اساسی ۵ دهک پایین از جمله: کالاهای اساسی، انرژی، مسکن و دارو در نظر گرفته است.

وی افزود: کالاهای اساسی شامل: برنج، روغن، گوشت و مرغ و تخم مرغ می باشد که میزان و زمان تخصیص آن مشخص خواهد شد، ودیعه مسکن و دارو که هم شامل بیماران خاص و داروهای گران قیمت برای ۵ دهک پایین  پیش بینی کرده است.

موسوی در ادامه گفت: مورد دیگر پرداخت مبالغ انرژی (آب، برق، گاز) ۵ دهک پایین است که قدرت پرداخت آن را ندارند و منبع مالی جبران شده  برای این بخش، انتقال هزینه ۵ دهک پایین به ۵ دهک بالا می  باشد.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با کمک و همکاری آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تهیه شده است و هفته آینده با قید دو فوریت در مجلس مطرح خواهد شد.

نظر شما