شناسهٔ خبر: 163359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جامعه ما بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد/ با استیضاح رئیس جمهور مخالفم

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جامعه ما بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد، گفت: با استیضاح رئیس جمهور مخالفم.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که طرح سوال از رییس جمهور  در مجلس تهیه شده، به علت ابتلا به کرونا ۱۵ روز در قرنطینه بوده و در مجلس حضور نداشتند، گفت: سوال از رییس جمهور کف خواسته های مردم هم نیست! صرفنظر از اختلاف نظرهای کارشناسی و سیاسی، رویه دولت، استنکاف از اجرای قانون  شده است و باید با این روند برخورد قانونی کرد.

وی تاکید کرد: من معتقدم ما باید به گونه ای رفتار کنیم تا بستر اعمال اراده مردم را فراهم کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه با استیضاح رئیس جمهور مخالفم هر چند آنرا حق نمایندگان مجلس می دانم، تصریح کرد: من موافق همه پرسی هستم. مردم خودشان باید درباره ادامه فعالیت آقای روحانی تصمیم بگیرند و نمایندگان باید بستر آنرا فراهم کنند.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه جامعه ما بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد، افزود: موضوع ادامه فعالیت رییس جمهور نباید در سطح اختلاف های سیاسی در مجلس تفسیر شود.

وی با بیان اینکه اخیرا برخی رسانه ها و چهره ها از سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان این برداشت را کردند که ایشان مخالف استیضاح و خواهان فعالیت دولت تا آخرین روز هستند، گفت: مقام معظم رهبری در مقام بیان نظر خود درباره استیضاح بحث نکردند و چنین برداشتی اشتباه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ایشان به درستی اشاره کردند که معمولا در سال اخر دولت، روند امور کند می شود و تذکر دادند که دولت باید تا روز آخر به وظیفه و مسئولیت خود عمل کند. طبیعی است که این روز آخر را قانون، مجلس و مردم تعیین می کنند و البته اگر رهبری هم در این زمینه فقط اشاره ای داشته باشند قطعا مطاع است.

نظر شما