شناسهٔ خبر: 163352 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت ضرورت امروز جامعه است

جمعیت ایران43 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این موضوع که درخواستی را با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت مطرح کردیم و قرار شد این مورد در دستور کار مجلس قرار گیرد، این مهم را در جهت رسیدگی به ضرورت امروز جامعه ضروری و لازم دانست.

به گزارش «نماینده»، امیر حسین بانکی پور فرد با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس تاکید شده در مسائل مهم و استثنائی که برای کشور پیش می‌ آید مجلس می تواند کمیسیون ویژه ای برای رسیدگی و تهیه گزارش در موضوع تشکیل دهد.

وی افزود: مسئله جمعیت و خانواده امروز جامعه ما در شرایط خاصی قرار دارد، در این چند ساله میزان جمعیت رو به کاهش است و نرخ ازدواج جوانان نیز حالت سقوط آزاد پیدا کرده است.

بانکی پور بیان کرد: موضوع خانواده و جمعیت باید از ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، صرفا نمی توان به این موضوع از دید فقط یک کمیسیون نگاه کرد، اگرچه در کمیسیون تخصصی فرهنگی تحلیل ها و اقدامات خوبی در خصوص خانواده و جمعیت صورت گرفت، ولی برای تامین یک گزارش کامل و ویژه نیازمند نگاه دیگر حوزه ها نیز هستیم، برای مثال بخشی از موضوع جمعیت و خانواده به وضعیت بهداشت و درمان باز می گردد که در این حوزه باید گزارشاتی در حوزه میزان نازایی و سقط جنین ارائه شود.

وی اضافه کرد: ابعاد دیگر مانند موضوع زنان خود سرپرست یا مسائل دیگر نیز باید بررسی شود؛ هر کدام از این مباحث مرتبط با حوزه خانواده و جمعیت به یکی از کمیسیون های‌ تخصصی مجلس مربوط است، هنگامی که کمیسیون ویژه تشکیل شود تمام فعالین حوزه خانواده و جمعیت از کمیسیون های مختلف در این کمیسیون ویژه حضور پیدا می کنند و بر موضوع خانواده و جمعیت متنرکز می شوند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: به همین دلیل لازم است کمیسیون ویژه ای در این خصوص در مجلس تشکیل شود، موضوع را با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مبنی بر تشکیل  کمیسیون ویژه جمعیت مطرح کردیم و قرار شد این مورد در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نظر شما