شناسهٔ خبر: 163341 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سؤال از وزرا به موقع در دستور کار مجلس قرار گیرد

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بعضا طرح سؤال از وزرا بسیار دیر در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و باید در این دوره سؤال از وزرا سرِ وقت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه یکی از ایرادات مجلس در سنوات قبل آن بود که بحث نظارتی بسیار کمتر از قانونگذاری مورد توجه قرار می گرفت، گفت: مجلس در دوره های قبل سه روز قانونگذاری می‌کرد و نمایندگان معمولا فرصت کمی برای استفاده از ابزارهای نظارتی خود داشتند اما در این دوره تعداد روزهای جلسات علنی مجلس کاهش یافته است تا نمایندگان مشکلات را از طریق سئوال از وزراء و در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: یکی از ابزارهای نظارتی مجلس طرح سئوال از وزرا است اما بعضا دیده می‌شود که سئوال از وزرا به موقع در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

محمودی یادآور شد: بنده در مجلس قبلی چند طرح سئوال از وزرا تهیه کردم اما زمانی این سئوالات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت که آن مشکل دیگر وجود نداشت، برای مثال بنده سال ۹۶ از وزیری سئوال پرسیدم و آن سئوال در سال ۹۸ در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وی گفت: بُعد نظارتی مجلس بسیار مهمتر از قانونگذاری است و در این دوره باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و لازم است که سئوال از وزرا به موقع در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نظر شما