شناسهٔ خبر: 163293 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پژمانفر: پرونده تخلفات حوزه ارز و مسکن در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی می‌شود

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت ما مبارزه با فساد است و تخلفات حوزه‌های مسکن، خودرو و ارز را بررسی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر درباره اولویت‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق با قانون هر فردی که از طرز کار مجلس، دولت و قوه قضاییه شکایت داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را به کمیسیون اصل نود مجلس ارائه کند و این کمیسیون هم موظف است که در اسرع وقت آن شکایت‌ها را بررسی و پاسخ خود را ارائه کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قطعا همه پرونده‌های واصله را به صورت جدی بررسی می‌کند، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، ما در وهله اول به پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی ورود پیدا می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد مهم‌ترین اولویت کمیسیون متبوعش است، تصریح کرد: در حوزه  مسکن، خودرو و ارز تخلفات متعددی رخ داده است که این کمیسیون به صورت دقیق پرونده‌های مربوط به این موضوعات را بررسی خواهد کرد.

پژمانفر با اشاره به نوسانات شدید نرخ ارز، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس آن است که بداند ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به چه افرادی اختصاص یافته و این افراد در ازای دریافت ارز دولتی، چه کالاهایی را وارد کشور کردند.

وی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت اما تخلفات زیادی در این بخش صورت گرفته است، گفت: قطعا مجلس به پرونده تخلفات ارزی به طور ویژه‌ ورود می‌کند تا با متخلفان ارزی برخورد و مشخص شود که آنان اموال مملکت را صرف چه اموری کردند.

نظر شما