شناسهٔ خبر: 163265 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «نماینده»:

برای وزارت صمت به یک وزیر عملیاتی و جوان نیاز داریم/ دولت فردی قوی و با برنامه پیشنهاد بدهد

جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع درباره خصوصیات وزیر صمت گفت: برای حل مسائل مربوط به سیاست های حمایتی معطل مانده در وزارت صمت نیازمند یک وزیر عملیاتی و جوان هستیم.

علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «نماینده» دربارۀ ویژگی های لازم برای وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از مسائل در این وزارتخانه همچون سیاست‌های حمایتی در بخش صنایع در سال جهش تولید معطل‌مانده است و به تصمیم‌گیری سریع نیاز دارد، به روی کار آمدن یک مدیر عملیاتی و جوان نیاز داریم.

نماینده شیروان با تأید بر اینکه «عمده بحران‌های موجود در کشور مربوط به وزارت صمت است که باید حل شود» دربارۀ اولویت های وزیر انتخابی صمت گفت: اولین اولویت این است که متصل به جریان‌های سیاسی نباشد، بدین معنی که با نگاه غیرسیاسی معرفی شود، متخصص، دارای سابقه کار، آشنا به ساختار وزارت، صنایع، صادرات و واردات باشد.

وی در توضیح اولویت دوم افزود: چون وزیر از طرف دولت معرفی میشود در وزارت خانه نگاه دولتی و حکومتی به صنعتگران دارند، در حالی که وزیر صمت باید نماینده صنعتگران باشد و پیگیر مشکلات صنعتگران و کارآفرینان باشد. نگاه به صنعت‌گر، تولیدکننده و کارآفرین باید نگاه جهادی و ارزشی باشد.

عضو کمیسیون صنایع دربارۀ «سیاست‌های حمایتی صنایع» اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی که در این حوزه در نظر گرفته‌شده بود در سال جهش تولید معطل‌مانده است و باید حل شود. اجناس زیادی در گمرک منتظر ترخیص است و منشأ این مشکل حل شدن مشکلات ارز است که تعیین تکلیف نمی‌شود.

جدی گفت: ممکن است کسی بگوید سال آخر کار دولت است و در عین وجود مشکلات بسیار، زمانی نمانده است؛ به نظر من اینها فقط بهانه و توجیه است، در این فرصت کم باید فردی قوی و با برنامه روی کار بیاید و در همین زمان باقی‌مانده هم می‌توان به اندازه 4 سال کار انجام دهد؛ ولی اگر با این توجیه که سال آخر دولت است و مشکلات زیاد است سریع یک نفر را معرفی کنند و از مجلس بخواهند تائید بکنند این‌گونه نیست.

نظر شما