شناسهٔ خبر: 163246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون صنایع در گفتگو با «نماینده»:

مصلحت نیست وزارت صمت با این گستردگی توسط سرپرست اداره شود/ دولت هر چه زودتر وزیر پیشنهادی را معرفی کند

فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع درباره خصوصیات وزیر صمت گفت: در هیچ یک از وزارت خانه ها فرصت آزمون و خطا برای مدیران را نداریم باید مدیرانی باشند که بر کار اشراف کافی داشته باشند و بتوانند وزارت خانه را مدیریت کنند.

«نماینده» - حدیث ابراهیمی راد - حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع در گفتگو با «نماینده» دربارۀ ویژگی های لازم برای تصدی وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: در هیچ یک از وزارتخانه ها فرصت آزمون و خطا برای مدیران را نداریم باید مدیرانی باشند که بر کار اشراف کافی داشته باشند و بتوانند وزارتخانه را به خوبی مدیریت کنند.

نماینده فسا در تشریح وضعیت فعلی اداره این وزارت خانه  گفت: وزارت صمت چون اکنون وزیر ندارد با سرپرست اداره می شود به لحاظ قانونی وزارت خانه بیش از ۳ ماه، نمی توان بدون وزیر بماند بعد از مهلت مقرر دخل و تصرف های سرپرست غیر قانونی و تبعات قانونی به دنبال دارد.

وی با اشاره به رو به اتمام بودن زمان تصدی سرپرست گفت: در چند روزی که به پایان تصدی حسین مدرس خیابانی مانده است، دولت هر چه زودتر باید وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند که مجلس فرصت کافی را برای طرح در کمیسیون صنایع و معادن و سپس صحن علنی مجلس وجود داشته باشد.

فیروزی درمورد اهمیت نقش وزیر صمت در زندگی مردم گفت: در شرایط فعلی بیشتر موضوعات اثر گذار زندگی و معیشت مردم از جمله بحث تولید، جهش تولید، کنترل بازار به وزارت صنایع مربوط می شود؛ برهمین اساس جایگاه وزارت صمت ضمن اینکه حاصل تجمیع چند وزارت خانه است و جایگاه ویژه ای در بین وزارت خانه ها دارد در شرایط فعلی اهمیت آن دو چندان می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع افزود: هرچه سریعتر باید وزیر پیشنهادی معرفی شود زیرا علاوه بر اینکه روال قانونی باید رعایت شود، مصلحت نیست وزارت خانه ای به این گستردگی توسط سرپرست اداره شود.

فیروزی درباره خصوصیات و ویژگی های وزیر انتخابی گفت: وزیری که توسط دولت محترم معرفی می شود باید حتما در حوزه های مرتبط با وزارت خانه از جمله: صنایع، معادن، آی سی تی، بازرگانی، صادرات و واردات و ...  کار کرده و آشنایی کامل و کافی داشته باشد،

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه گزینه پیشنهادی دولت باید تحصیلات مرتبط و تجربه کار در این وزارت خانه داشته باشد، تصریح کرد: شخصی پیشنهاد شود که وزارت خانه را بشناسد چون فرصتی از عمر دولت باقی نمانده است و وزیری که معرفی می شود باید که  ساختار، ماموریت ها، بازار، صادرات و واردات را پیش از این تجربه کرده باشد.

نظر شما