شناسهٔ خبر: 163241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فردا

اتهام‌های فضایی

میرسلیم قوه قضاییه و هیئت‌نظارت بر نمایندگان تهمت‌های ناروای آقای میرسلیم را پیگیری کنند.

به گزارش «نماینده»،آقای میرسلیم به صورت صریح و روشن به نمایندگان مجلس و رییس مجلس اتهام ناروا زده و مطلب خلاف واقع و دروغی را به ایشان نسبت داده است. او که پیش از این به صورت مبهم از ملغی شدن تحقیق و تفحص در مجلس سخن گفته بود این بار به صراحت به شهرداری تهران و کمیسیون اجتماعی مجلس دهم که برخی از آنها در مجلس یازدهم نیز عضو هستند تهمت بسته اند. که حتما خلاف واقع و نادرست است. درباره این گفت و گو چند نکته به نظر می رسد.

ما آقای میرسلیم را همچنان یکی از بزرگان می دانیم که معلوم نیست به چه علتی دست به اقداماتی می زنند که مانند ماجرای گفتگو با بی بی سی باعث پشیمانی و عذرخواهی ایشان می شود. با توجه به تجربه بالای ایشان بنظر می رسد اگر دغدغه رعایت عدالت دارند، می توانند با جدیت مطالبات خود را از دستگاه های قانونی و نظارتی پیگیری کنند بجای اینکه وارد فضای رسانه ای دشمن شادکن بشوند.


آقای میرسلیم مدعی است که اسناد و مدارک خود را به مراجع قضایی ارائه کرده است لذا قوه قضاییه باید اولا روشن کند آیا این ادعا صحیح است و ثانیا با رسیدگی به ادعاهای ایشان ، صحت این تهمت ها را راستی آزمایی کنند در صورتی که دروغ بودن سخنان میرسلیم مشخص شد، وظیفه قوه قضائیه است که بدون کوچکترین اغماضی با ایشان برخورد شود تا همگان بدانند حق ندارند از ظرفیت های نمایندگی برای خالی کردن اغراض کوچک و بزرگ خویش استفاده کنند و به راحتی به تخریب دیگران بپردازند و به دیگران تهمت بزنند.

آقای میرسلیم درباره نامه تقدیر از مجلس دهم ، تفسیر نادرست و بدون توجه به فرامتن ارائه می دهند. آن نامه در واقع به واسطه ایستادن مجلس مقابل تخریب جریان غربزده علیه عملکرد مدیریت جهادی شهرداری تهران بود. اصلاح طلبان حامی دولت برای فرار از بحران حقوق نجومی، موضوع تعاونی های کارکنان شهرداری تهران را برچسب املاک نجومی زدند و آن را تبدیل به چالشی سیاسی کردند و تلاش کردند در این راه از ظرفیت مجلس نیز برای تکمیل پروژه خود استفاده کنند اما مجلس به پروژه سیاسی آنها برای تخریب شهرداری و فرار اصلاح طلبان از چالش حقوق نجومی کمک نکرد. این تقدیر از این جهت بود که مجلس دربرابر تطمیع و جریان سازی تیم دولت بازی ایستاد وگرنه فرار از شفافیت مربوط به مدیرانی است که سالها در منصب های مختلف از جمله وزارت ارشاد بوده اند و برخوردهای بسته و تنگ نظرانه را با هنرمندان و نخبگان انجام داده اند و با انحصارطلبی مقابل رشد استعدادها ایستادند اما امروز ادعای شفافیت می کنند. بهتر است شفافیت را از دوران مدیریت خودشان آغاز کنند.

اتهام آقای میرسلیم فقط اتهام به یک فرد نیست حتی اتهام به رئیس قوه مقننه نیز نیست بلکه اتهام به نمایندگان مجلس دهم که برخی همکاران امروز آقای میرسلیم نیز جزو آنان هستند، می باشد. این گونه اتهام زدن به نمایندگان قبلی و فعلی مجلس حتما با پاسخ این دوستان روبرو خواهد شد و وظیفه هیئت نظارت بر نمایندگان است که آقای میرسلیم را بخواهد و جلوی این قبیل تهمت زنی ها را بگیرد. اتخاذ چنین رویکرد مخربی از جانب افرادی با ادعای اصول گرایی لطمات بزرگی به خود این افراد و اعتبار جریان وارد خواهد کرد که واکنش دقیق نمایندگان موجب روشن شدن حقیقت و پایان دادن به این تخریب ها خواهد شد.

نوع رفتارهای آقای میرسلیم مصداق تعدی مورد نظر رهبری به افراد مختلف با ادعای مبارزه با فساد است. رفتارهایی که موجب شده میرسلیم کاملا در راستای اهداف اصلاح طلبان برای تخریب مجلس رفتار کند. ادامه این رفتارها قطعا به بیراهه هایی چون گفت و گو با «بی بی سی فارسی» منجر می شود که خسارتش متوجه آقای میرسلیم خواهد شد. البته این سوال تا ابد باقی خواهد ماند که چرا این انتقادهای میرسلیم اگر مبنای عدالت خواهی دارد قبل از اینکه وارد فهرست تهران شوند بیان نشد اما آن چه ریشه این قبیل بازیگری های سیاسی را می خشکاند، برخورد قانونی و قاطع قوه قضاییه با تهمت زنندگان است. طبق قانون قوه قضاییه مکلف است این مساله را پیگیری کند و ما منتظر برگزاری دادگاه و گزارش دستگاه قضایی به افکار عمومی هستیم.
 

نظر شما