شناسهٔ خبر: 163226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیران استقلال و پرسپولیس به جای بداخلاقی نسبت به هم، زمینه ورود به بورس را فراهم کنند

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نظارت این کمیسیون بر وزارت ورزش به منظور ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه گفت: اعضای هیأت مدیره این باشگاه‌ها به جای بداخلاقی به یکدیگر، زمینه ورود به بورس را فراهم کنند.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی کمیسیون فرهنگی مجلس که در روزهای آینده جلسه‌ای را با سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با موضوع بررسی آخرین وضعیت ورزش در کشور در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت که یکی از مباحث آن نشست، قطعا واگذاری باشگاه‌های ورزشی به ویژه دو باشگاه ملی استقلال و پرسپولیس است که هواداران زیادی هم دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هواداران استقلال و پرسپولیس انتظار دارند که روند واگذاری‌ها و خصوصی سازی این دو باشگاه به گونه‌ای باشد که علاوه بر اجرای عدالت در آنها، هواداران هم به آرزوی دیرینه‌شان در استقلال این دو باشگاه و حمایت ویژه‌تر مردم از آنها نائل شوند.

راستینه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی آن است که نظارت جدی و کاملی در روند واگذاری استقلال و پرسپولیس داشته باشند.

وی گفت:‌ از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم که واگذاری این دو باشگاه ملی که در پایتخت حاضر هستند را به گونه‌ای عملیاتی کنند که مبانی و مؤلفه‌های مشخصی داشته و ضمن رعایت عدالت در آنها، مباحث فرهنگی در این دو باشگاه را کنترل کنند چرا که سازوکار این خصوصی سازی باید به گونه‌ای باشد که مؤلفه فرهنگی ورزشی این دو باشگاه رعایت شود و عملا مؤلفه‌های فرهنگی در این دو باشگاه حفظ شده و ارتقاء پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  خاطرنشان کرد: در واگذاری استقلال و پرسپولیس باید حداکثر تلاش وزارت ورزش و جوانان به کار گرفته شود تا واقعیت‌ حمایت‌های مردمی از این دو باشگاه دیده شود و کاری کنیم که انگیزه و تلاش هواداران برای ارتقاء این دو باشگاه روز به روز افزایش پیدا کند.

راستینه گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس علاوه بر اینکه بر روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس نظارت جدی خواهد کرد پیشنهادات ویژه‌ای هم در این باره خواهد داشت که در جلسه‌ای با وزیر ورزش در باره این موضوع‌ها بحث و بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر خدای نکرده در واگذاری استقلال و پرسپولیس اصول و مقررات رعایت نشود یا عدالت در این واگذاری‌ها مورد توجه قرار نگیرد و یا دغدغه‌های هواداران مورد بی‌توجهی قرار گیرد قطعا کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود کرده و به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  تصریح کرد: ‌امروز ما به عزم ملی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به صورت جدی نزدیک شده‌ایم و عملا یک گفتمان مشترک برای واگذاری این دو باشگاه ایجاد شده است.

راستینه درباره بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته برخی از اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس به یکدیگر اظهار داشت: من از اعضای هیأت مدیره این دو باشگاه بزرگ به صورت ویژه انتظار دارم با حفظ رعایت اخلاق و کرامت انسانی و همچنین رعایت حرمت یکدیگر و به احترام هواداران تلاش کنند زمینه‌های درست، قانونی و عادل برای واگذاری استقلال و پرسپولیس را در بورس فراهم کنند.

وی گفت: اعضای هیت مدیره استقلال و پرسپولیس باید بدانند که علاوه بر آنکه عضو هیأت مدیره دو باشگاه بزرگ ورزشی هستند پسوند فرهنگی در این باشگاه بر موضوعات ورزشی آن برتری دارد لذا از آنها انتظار داریم که اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس به عنوان الگوهای ورزشی کشور مسائل اخلاقی را رعایت کنند وبه جای رو در رو قرار گرفتن در برابر یکدیگر و رو در رو قرار گرفتن با هواداران منجر به تاخیر در پروسه واگذاری استقلال و پرسپولیس وارد نکند چرا که این اقدام زیبنده عرصه ورزش کشورمان نخواهد بود.

نظر شما