شناسهٔ خبر: 163216 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نگاه مجلس یازدهم اثربخشی مصوبات است

قاضی زاده نایب رئیس مجلس گفت: نگاه ما در دوره جدید به اثربخشی بیشتر مصوبات مجلس است تا رفت و برگشت مصوبات به شورای نگهبان و مجلس کاهش پیدا کند.

به گزارش«نماینده»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه دیدار هیئت رئیسه مجلس با آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: ما به مناسبت هفته تاسیس شورای نگهبان خدمت دوستان رسیدیم که در شروع کار مجلس یازدهم دیدار و عرض تبریک داشته باشیم.

وی افزود: ما قبلاً جلساتی با فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان داشتیم که در ادامه آن هیئت رئیسه مجلس امروز از نظرات آیت الله جنتی و دیگر اعضا بهره‌مند شدند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نگاه ما در دوره جدید مجلس به اثربخشی بیشتر مصوبات مجلس است و بخشی از صحبت‌های ما به این موضوع اختصاص داشت که چه سیاستی اتخاذ کنیم که رفت و برگشت مصوبات به شورای نگهبان و مجلس کاهش پیدا کند،  ان‌شاالله با استقرار بخشی از شورای نگهبان در کنار مجلس این کار به ثمر خواهد نشست.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بخش دیگر صحبت‌ها به صیانت از نمایندگان مجلس اختصاص داشت همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند این مجلس خیلی خوب است و باید خوب بماند، بنابراین باید همکاری میان مجلس و شورای نگهبان شکل بگیرد که شاهد اتفاقات نادرست و ناجور برای نمایندگان نباشیم.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: صحبت‌هایی در مورد وضعیت معیشتی مردم در جلسه امروز صورت گرفت و ما درخواست کردیم که نگاه کمی انبساطی‌تر باشد تا مجلس بتواند بخشی از طرح‌های اقتصادی و معیشتی که در دست دارد را به نتیجه برساند، چرا که در برخی موارد دولت همکاری نمی‌کند و الزاما مجلس باید در مواردی تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: قرار شد جلسات با شورای نگهبان ادامه داشته باشد تا بتوانیم موضوعات مهمی مثل اصلاح قانون انتخابات که اهمیت بسزایی دارد را به انجام برسانیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: نظر شورای نگهبان در این زمینه خیلی اهمیت دارد، چرا که ما باید بدانیم در چه چارچوبی می‌توانیم به قانون انتخابات ورود کنیم و طبیعتاً باید از قبل گفت‌وگوهایی صورت بگیرد.

نایب رئیس مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات در تداوم صلاحیت و صیانت از نمایندگان قطعی است و پیشنهاداتی مطرح شد و امیدوارم جلساتی که بین کمیسیون شوراها و شورای نگهبان صورت می‌گیرد به یک مدل قانونی برسیم.

نظر شما