شناسهٔ خبر: 163212 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس جمهور به قول خود برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی عمل کند

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکید رئیس جمهور به جای تامین اتوبوس به رغم تکالیف دولت، فقط بازسازی بوده که امیدواریم به این تعهد عمل کنند.

به گزارش «نماینده»،  مجید فراهانی با تاکید بر لزوم تأمین بودجه برای اتوبوس برقی و ال آر تی، تأمین اتوبوس را مسأله‌ای مهم عنوان کرد و افزود: در برنامه دوم توسعه شهرداری تهران، پیش‌بینی شده بود که در انتهای سال گذشته، تهران ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد در صورتی که در حال حاضر تنها ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که ۵۰۰ دستگاه آن هم به دلیل مشکلات فنی در پارکینگ هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز تهران با ۵ هزار دستگاه اتوبوس فعال، تنها با نیمی از ظرفیت خود مشغول فعالیت است، اظهار کرد: در حال حاضر، شرکت واحد همزمان در چند جهت حرکت می‌کند که یکی از برنامه‌های آن، نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده است.

فراهانی با بیان اینکه عمر متوسط اتوبوس‌های تهران بیش از ۱۰ سال است و این در حالی است که بسیاری از اتوبوس‌ها به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و میزان فرسودگی آنها بسیار بالاست، تصریح کرد: بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده دوکابین و دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده تک‌کابین در تلفیق منابع دولتی، جزو برنامه‌های شرکت واحد است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در بحث ستاد کرونا قول داد تا در این زمینه همکاری کند، خاطرنشان کرد: تاکید رئیس جمهور به جای تأمین اتوبوس به رغم تکالیف دولت، فقط بازسازی بوده که امیدواریم به این تعهد عمل کنند.

نظر شما