شناسهٔ خبر: 163204 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

رییس کمیسیون اصل نود مجلس: به پرونده تخلفات ارزی ورود می‌کنیم/ پیگیر عدم اجرای سامانه املاک و اسکان هستیم

پژمانفر// رییس کمیسیون اصل نود مجلس ضمن تشریح اولویت‌های این کمیسیون گفت: تخلفات ارزی از جمله مواردی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کرد و نسبت به آن بی تفاوت بود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف کمیسیون اصل نود مجلس منحصر به یک بحث خاصی نیست و طبق قانون اساسی هر فردی که از طرز کار مجلس، قوه مجریه و قضاییه شکایت داشته باشد می‌تواند شکایت خود رابه این کمیسیون ارجاع دهد.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه شکایت مجلس موظف است که پاسخ کافی به این شکایت را ارائه دهد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این  کمیسیون در مقابل انبوهی از شکایات که صورت می‌گیرد قطعا اولویت بندی در اقداماتش خواهد داشت تا یکسری از مواردی که اولویت بیشتری دارد مورد بررسی قرار گیرد.

پژمانفر اظهارداشت:  ما درکمیسیون اصل نود قطعا همه پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم، اما سعی مان بر این است که چند موضوع که عمومیت بیشتری دارد را در اولویت امور قرار دهیم.

ورود به پرونده تخلفات ارزی
وی با اشاره به ورود کمیسیون اصل نود به موضوع اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی از وارد کنندگان و تخلفات در این زمینه گفت: درزمینه ارز ۴۲۰۰، ۱۸ میلیارد یورواختصاص یافت آنهم با هدف تامین کالای اساسی که بانک مرکزی و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: این دستگاه‌ها موظفند بگویند که این منابع ارزی کجا رفته و چرا هنوز بخشی از این منابع به کشور بازنگشته و چه کسانی این منابع ارزی را دریافت کرده و با این موضوع تاکنون چه برخوردی صورت گرفته است.


این نماینده مجلس تاکید کرد: موضوع ارز از جمله مواردی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کرد و نسبت به آن بی تفاوت بود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل ۵ کمیته تخصصی در کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: می‌کوشیم با در نظر قرار گرفتن این ۵ کمیته به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، قضایی ورود کنیم، اما یکسری مسائل قطعا در اولویت ما قرار دارند.

از ورود به حوزه خودروسازی تا سبک زندگی
وی با اشاره به اولویت‌های کمیسیون اصل نود و پرداختن به موضوعات ارجاعی تاکید کرد: به عنوان مثال موضوع مسکن، خودروسازان، نوسانات قیمت ارز و همچنین تخصیص منابع هدفمندی یارانه‌ها از جمله اولویت‌های کمیسیون اصل نود است که باید به درستی این موارد را مورد بررسی قرار داد.

پژمانفر اظهار داشت: همچنین موضوع سبک زندگی و مسائل مربوط به خانواده از جمله اولویت‌های کمیسیون در حوزه فرهنگ است.

این نماینده مجلس با اشاره به اولویت قرار گرفتن فضای مجازی در کمیسیون اصل نود، بیان داشت: فرصت‌ها و  تهدیدات فضای مجازی از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. در حال حاضر ما می‌توانیم اشتغال‌های فراوانی در فضای مجازی داشته باشیم، اما امروز به دلیل کوتاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این فرصت‌ها از دست رفته است که به آن‌ها می‌پردازیم.


پیگیر عدم اجرای سامانه املاک و اسکان هستیم
وی بیان داشت: ما درموضوع و حوزه مسکن مذاکراتی داشتیم و در ارتباط با سامانه املاک و اسکان پیگیر بودیم که چرا این موضوع اجرایی نمی‌شود و چه دستگاه‌هایی در این زمینه کوتاهی می‌کنند. ما این موضوع را تا نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

اصلاح آیین نامه داخلی مجلس
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در رابطه با تسهیل فعالیت‌های کمیسیون اصل نود سه مورد اصلاح آیین نامه را مطرح کردیم انشاالله این موضوعات به کمیسیون آیین نامه ارجاع خواهد شد، قطعا اصلاحاتی برای تقویت جایگاه کمیسیون اصل نود در آیین نامه داخلی مجلس خواهیم داشت.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با فساد در پیشانی امور کمیسیون اصل نود مجلس قرار خواهد داشت و از اقتصاد هم حمایت خواهد کرد.

نظر شما