شناسهٔ خبر: 163200 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نبود مشوق‎های اقتصادی عامل خروج سرمایه از کشور

مسکن مهر عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: علت اصلی خروج سرمایه از کشور و سرمایه گذاری افراد در بخش مسکن کشورهای خارجی، نبود جاذبه اقتصادی در داخل کشور است، در شرایط کنونی جذب نقدینگی در داخل و هدایت آن به سمت تولید نیازمند ارائه مشوق های اقتصادی است.

به گزارش «نماینده»،عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره سهم بالای ایرانی در خرید ملک در کشورهای خارجی، گفت: خرید املاک خارجی توسط ایرانی ها موجب خروج ارز از کشور می شود که این مسئله مشکلات اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

خرید مسکن در کشورهای خارجی توسط ایرانی ها صرفا به دلیل سرمایه گذاری در این کشورها نیست

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خرید مسکن در کشورهای خارجی توسط ایرانی ها صرفا به دلیل سرمایه گذاری در این کشورها نیست، بلکه هدف بخشی از افراد گردشگری بوده و مردم از این املاک در سفرهایشان استفاده می کنند.

جذب نقدینگی در داخل و هدایت آن به سمت تولید نیازمند ارائه مشوق های اقتصادی است

وی گفت: علت اصلی خروج سرمایه از کشور و سرمایه گذاری افراد در بخش مسکن کشورهای خارجی، نبود جاذبه اقتصادی در داخل کشور است، در شرایط کنونی جذب نقدینگی در داخل و هدایت آن به سمت تولید نیازمند ارائه مشوق های اقتصادی است.

نجف زاده تصریح کرد: عدم اطمینان به بخش خصوصی کشور در حوزه مسکن و عدم بهره گیری از تجربه کشورهای پیشرفته دست به دست هم داده تا سرمایه ها از کشور خارج شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بخش خروج سرمایه از کشور یکی از روش ها خرید ملک در کشورهای خارجی است و در شرایط کنونی سرمایه و نقدینگی به روش های مختلف از کشور خارج می شود که در این عرصه دولت باید مشوق های  گسترده ای را برای جلوگیری از خروج سرمایه ها ایجاد کند.

نظر شما