شناسهٔ خبر: 163183 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش امید جوانان به خانه دار شدن با اخذ مالیات از خانه های خالی

حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اجرای مالیات از خانه های خالی امید جوانان به خانه دارد شدن افزایش می یابد.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی  با اشاره به طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: متاسفانه دولتمردان به موضوع مسکن آن که باید نپرداخته اند، دولت می توانست با ساخت و ساز نقش موثری در مدیریت قیمت مسکن داشته باشد اما از آن شانه خالی کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو برای مدیریت بازارمسکن، نمایندگان طرحی در نظر گرفته اند تا از خانه های خالی مالیات دریافت شود، در واقع این کار با هدف اصلاح قانون مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف شاهد فرار مالیاتی هستیم، تصریح کرد: با دریافت مالیات از خانه های خالی می توان در مسیر کاهش قیمت مسکن حرکت کرد، چرا که صاحبان خانه های خالی برای آنکه مالیات پرداخت نکنند به سمت عرضه و فروش مسکن می رود و با افزایش عرضه، کاهش قیمت رقم می خورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سراسر کشور شاهد فراوانی خانه های خالی هستیم، گفت: پیش بینی می شود با دریافت مالیات، رونق ساخت و ساز کلید می خورد و در نهایت هزینه تهیه مسکن در کشور کاهش چشمگیری پیدا می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: با اجرایی شدن دریافت مالیات از خانه های خالی، امید جوانان برای تهیه مسکن افزایش می یابد.
 

نظر شما