شناسهٔ خبر: 163178 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اولویت کمیسیون اصل نود خشکاندن ریشه فساد است

پژمانفر431 رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کمیسیون اصل نود در دوره جدید طوری رفتار خواهد کرد که مفاسد احساس خطر کنند و قطعا کمیسیون در مبارزه با مفاسد در هر حوزه‌ای کوتاه نخواهد آمد و تا خشکاندن ریشه فساد در هر حوزه به مبارزه ادامه خواهد داد.

 به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم در این دوره تمام سعی و تلاشش را خواهد کرد تا به تمامی شکایت‌هایی که به این کمیسیون می‌رسد را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: شاید رسیدگی به پرونده‌ها در این دوره از مجلس متفاوت‌تر از سایر دوره‌ها باشد و قطعا هم همین طور خواهد بود. مثلا اگر مشاهده شود پرونده ای به صورت ریشه‌ای و گستره فساد آن بزرگ است قطعا کمیسیون اصل نود ریشه را می خشکاند پس اولویت اول کمیسیون خشکاندن ریشه فساد است.


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه قطعا چنین اتفاقی در دوره جدید کمیسیون اصل نود خواهد افتاد، گفت: چنین حرکات عمقی باعث ایجاد یک امیدواری در کل جامعه می‌شود و این اتفاقات باعث می‌شود اعتماد به نظام افزایش یابد.


پژمانفر تصریح کرد: پس در این صورت کمیسیون اصل نود تمام تلاشش خواهد کرد تا یک اولویت بندی در پرونده‌ها داشته باشد و باید دست رو پرونده‌هایی گذاشت که باعث افزایش امید در جامعه شود.


وی تاکید کرد: کمیسیون اصل نود در دوره جدید طوری رفتار خواهد کرد که مفاسد احساس خطر کنند و قطعا کمیسیون در مبارزه با مفاسد در هر حوزه‌ای کوتاه نخواهد آمد و تا خشکاندن ریشه فساد در هر حوزه به مبارزه ادامه خواهد داد.


رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه بنده علایق زیادی به حوزه فرهنگ و هنر دارم، بیان داشت: حتماً یکی از اولویت‌های کمیسیون اصل نود در مسائل فرهنگی و هنری است، متاسفانه افرادی هستند که این حوزه را کوچک و خرد نگه داشته اند و باعث شده اند این حوزه ضعیف بماند و نتواند به صورت مستقل بر روی پای خود بایستد.


پژمانفر افزود: اولویت‌های بعدی کمیسیون اصل نود رسیدگی به مسائل مختلف و پرونده‌های مفاسد در هر حوزه است که یکی از این پرونده‌ها فساد در عرصه ورزش هست. مثلا در فوتبال، باشگاهی با هر رقم مبلغی با بازیکن خارجی قرارداد امضا می‌کند، ولی متاسفانه این بازیکن از زمان ورود به کشور همیشه مصدوم بوده و بازی انجام نداده است که مثالی در این مورد هست که می‌گوید هم از توبره می‌خورد هم از آخور.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این قضیه اگر مشخص شود که جریان شبکه‌ای پشت پرده وجود دارد و از چنین اتفاقاتی به صورت کلان در حال ارتزاق هستند قطعا برخورد لازم صورت خواهد گرفت.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون به پرونده آقای تاجگردون ورود خواهد کرد؟ بیان داشت: در مورد پرونده آقای تاجگردون اطلاعی ندارم، ولی اگر شکایتی درباره این فرد به کمیسیون اصل نود برسد قطعا کمیسیون به این پرونده ورود خواهد کرد، ولی هنوز چنین شکایتی به کمیسیون نرسیده است.

نظر شما